بازی

فناوری اطلاعات

February 19, 2019
17:12 سه شنبه، 30ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97820

۵ مشکل عمده اینترنت برای بازیکنان بازی‌های آنلاین

بررسی مشکلات ۷۹۰ کاربر نشان می‌دهد که اینترنت پنج مشکل عمده برای بازیکنان بازی‌های آنلاین کشور به وجود می‌آورد.
 
به گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بنیاد ملی بازی‌ها رایانه‌ای با هدف درک بهتر مشکلات بازیکنان در بازی‌های آنلاین، در وب‌سایت خود فرمی را منتشر کرد تا مشکلات بازیکنان آنلاین رایانه‌ای و کنسولی را بررسی و در جهت برطرف‌سازی این مشکلات با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت اقدام کند. بررسی این مسائل حاکی از وجود پنج مشکل عمده است که امکان بازی‌آنلاین با کیفیتی قابل‌قبول را از کاربران دریغ می‌کنند.
 
تا پایان سال ۱۳۹۶ در ایران ۴۲ درصد از بازیکنان پلت‌فرم رایانه شخصی و ۴۱ درصد از بازیکنان پلت‌فرم کنسول، به شکل آنلاین بازی می‌کردند. آماری که نشان می‌دهد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این بازی‌ها در سال‌های گذشته بیش از هر زمان دیگر در کشور حیاتی‌ و ضروری شده است.
 
در همین راستا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دست به جمع‌آوری مشکلات بازیکنان آنلاین ایرانی زد و این اقدام بنیاد منجر به طرح مشکلات صدها کاربر این پلت‌فرم‌ها شد. با بررسی اطلاعات ارائه‌شده توسط ۷۹۰ بازیکن، مشکلات عمده بازیکنان آنلاین را می‌توان به پنج مشکل بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکه‌سازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت دسته‌بندی کرد.
 
در زمینه بالا بودن پینگ، میانگین پینگ اعلام‌شده با آی‌پی ۸.۸.۸.۸ عدد ۱۵۹ میلی‌ثانیه و میانگین پینگ اعلام‌شده با آی‌پی ۱۲۷.۱۲۷.۲۱۸.۲۱۷ عدد ۱۳۴ میلی‌ثانیه بوده است. این در حالی است که برای یک تجربه قابل‌قبول بازی آنلاین به پینگ زیر ۱۰۰ میلی‌ثانیه نیاز است.
 
در بخش عدم اتصال به سرور احتمالاً با دو موضوع قطع ارتباط از سوی میزبان که تحریم‌ها می‌تواند یکی از دلایل آن باشند و فیلترینگ مواجهیم که اتصال به شبکه را مختل می‌کنند. در میان بازی‌های مختلف پنج عنوان که بیشتر از باقی این مشکل را گزارش کرده‌اند به ترتیب بازی‌های PES، PUBG، بتلفیلد، فورتنایت و کال آو دیوتی هستند.
 
اما محدودیت شبکه‌سازی به شرایطی باز می‌گردد که کاربران بدون مشکل داخل شبکه هستند اما نمی‌‎توانند به فرد یا بازی خاصی متصل شوند. آنچه این وضعیت را تعیین می‌کند شرایط NAT Type بازیکن است. در شرایط Open NAT بازیکن می‌تواند بدون محدودیت از تمام ظرفیت بخش آنلاین بازی استفاده کند اما در شرایط Moderate NAT بازیکن گرچه می‌تواند به شبکه بازی متصل شود اما برخی از بخش‌های بازی ممکن است در دسترس او نباشند. همچنین در وضعیت Strict NAT بازیکن به Server متصل می‌‎شود اما سایر بازیکنان قادر به ارتباط گرفتن با او نیستند و در نتیجه نمی‌توان از فضای آنلاین بازی بهره برد.
 
نوسان‌داشتن پینگ از جمله سایر مشکلاتی است که توسط بازیکنان گزارش شده است. در واقع همان‌طور که پینگ بالا در بازی ایجاد تأخیر می‌کند، نوسان پینگ هم باعث ایجاد وقفه یا افت کیفیت بازی آنلاین می‌شود.
 
 
در نهایت قطع اتصال اینترنت به‌عنوان آخرین مشکل کلیدی شناسایی شده که حاصل از تحلیل اطلاعات به دست‌آمده است. این مشکل به دلیل قطع اتصال اینترنت توسط ISP رخ می‌دهد. در واقع ممکن است کاربر بدون مشکل به سرور وصل شده و در فرایند شبکه‌سازی نیز دچار مشکل نشود اما به دلیل قطع ناگهانی اینترنت از بازی بیرون انداخته شود. در این بخش سرویس‌دهنده‌های مخابرات، ایرانسل، شاتل، پارس آنلاین و آسیاتک به ترتیب به‌عنوان پنج سرویس‌دهنده‌ای شناسایی شده‌اند که دارای بیشترین فراوانی در میان پاسخگویان بوده‌اند.
 
بررسی‌های بیشتر مشکلات اشاره شده به تفکیک سرویس‌دهنده‌های اینترنت نیز نشان می‌دهد مشکل بالا بودن پینگ بیش از همه در پیشگامان، عدم اتصال به سرور بیش از همه در آسیاتک، محدودیت در شبکه‌سازی بیشتر در مبین‌نت، نوسان داشتن پینگ بیش از همه در پیشگامان و قطع اتصال اینترنت نیز بیشتر در صبانت گزارش شده است.
 
همچنین مشخص شده است که مشکل بالا بودن پینگ بدترین شرایط خود را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸، عدم اتصال به سرور بدترین وضعیت را در ساعات ۶ تا ۱۲، نوسان پینگ بدترین شرایطش را در بازه ۶ تا ۱۲، قطع اتصال اینترنت بدترین وضعیت را در ساعات ۱۲ تا ۱۸ و در نهایت محدودیت شبکه‌سازی بیشترین مشکلات خود را در ساعات ۱۸ تا ۲۴ شبانه‌روز تجربه می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.