اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

February 19, 2019
23:28 سه شنبه، 30ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97839

باMWC19: عرضه دومین مودم کوالکام برای پشتیبانی از 5G

 

شرکت کوالکام دومین مدل از مودم‌های خود مخصوص نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی (5G) را با نام «اسنپدراگون ایکس55» عرضه کرد. این مودم به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند سرعت ارتباطات بی‌سیم را به 7 گیگابیت در ثانیه برساند و البته نکته مهم‌تر این است که برای مودم جدید قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم فناوری‌های مخابراتی موسوم به 4G LTE و فناری‌های قدیمی‌تر یعنی 3G و 2G هم پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «ایکس55» امکان پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G، mmWave با پهنای باند بسیار بالا و شبکه‌های با توان کمتر از 6 گیگاهرتز برای پوشش‌دهی بهتر را نیز فراهم می‌کند و به گفته شرکت سازنده، قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی TDD و FDD نیز برای آن پیش‌بینی شده است تا تمامی دستگاه‌های موبایلی در کشورهای غربی و چین به راحتی تحت پوشش آن قرار بگیرند.

این مودم در یک شبکه mmWave می‌تواند از پهنای باند با ظرفیت 8000 مگاهرتز پشتیبانی کند تا امکان دسترسی به سرعت دانلود 7 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابایت در ثانیه فراهم شود. در شبکه‌های مخابراتی با توان کمتر از 6 گیگاهرتز دسترسی به پهنای باند با ظرفیت 100 مگاهرتز نیز از طریق این مودم فراهم می‌شود.

مودم «ایکس55» در شبکه‌های قدیمی 4G LTE نیز با سرعت بالا خدمات خود را ارایه می‌دهد و کاربران از این طریق می‌توانند به سرعت دانلود 2.5 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 0.3 گیگابیت در ثانیه دسترسی داشته باشند. در این میان، محصول یاد شده در آینده می‌تواند در شرایطی که فقط شبکه 5G موجود است، به صورت مجزا خدمات خود را ارایه دهد.

پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی قدیمی 2G و 3G توسط کوالکام به این معنا خواهد بود که هر دو نسخه GSM و CDMA با زیرمجموعه‌های آنها از جمله EDGE، EV-DO و … نیز با یک مودم واحد تحت پوشش قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر می‌توان گفت پشتیبانی از تمام شبکه‌های مخابراتی فعال در جهان برای این مودم در نظر گرفته شده است.

مزیت پشتیبانی «ایکس55» از شبکه‌های مخابراتی قدیمی‌تر این است که امکان ارتباط با یک تراشه بدون مودم را هم فراهم می‌کند. بر این اساس به عنوان مثال دستگاه‌هایی که مودم «ایکس50» را با تراشه LTE در اختیار دارند هم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

شرکت کوالکام اعلام کرد مودم «اسنپدراگون ایکس55» را اواخر سال 2019 میلادی روانه بازار می‌کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.