امینت

تلفن همراه

فناوری

گوشی

February 21, 2019
12:37 پنجشنبه، 2ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97845

هواوی اسرار تجاری رقبا را دزدیده است؟

گزارش اخیر نشریه The Information زوایایی از نحوه سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی را توسط شرکت چینی هواوی روشن کرده و نشان می دهد که هواوی به کارمندان این شرکت ها پول می داده تا اسرار را در اختیارش قرار دهند.
 
 
 
به گزارش دپارتمان دادگستری آمریکا، هواوی یک وب‌سایت داخلی داشته و کارمندان تشویق می‌کرده اطلاعاتی از اسرار تجاری که از شرکت‌ها به دست آورده‌اند، در آنجا به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کارمندان یک آدرس ایمیلی اختصاصی هم داشتند که می‌توانستند در آنجا نیز این اسرار را فاش کنند. جالب است که محتوای این سایت و ایمیل‌های ارسالی توسط کمیته‌ای به نام «گروه مدیریت رقابت» مورد بررسی قرار می‌گرفت.کارمندان بر اساس کیفیت اطلاعات سرقتی و سطح محرمانه بودن آنها، پاداش دریافت می‌کردند. 
هواوی همچنین به کارمندانش اطمینان می‌داد که برای به اشتراک‌ گذاشتین اسرار رقبایش با اقدامات انضباطی مواجه نخواهند شد. 
 
گفتنی است اخیرا پلیس فدرال آمریکا یک سری عملیات در رابطه با اتهام سرقت اسرار تجاری یک شرکت در آمریکا علیه هواوی آغاز کرده است؛ این شرکت آمریکایی در حال توسعه نوع جدیدی از شیشه موبایل است. کارمندان این شرکت آمریکایی در جریان جلسه‌ای با هواوی، میکروفن‌هایی روی لباس داشتند که گفته می‌شود هواوی به صورت غیرقانونی سعی در شنود آنها داشته تا بتواند به اسرار تجاری این شرکت دست یابد. 
The Information در این گزارش همچنین ادعا کرده است که هواوی جلسات متعددی را با تامین کنندگان شرکت‌های رقیب ترتیب می‌داد و از آنها قول می‌گرفت که قرارداد انحصاری با آنها خواهد بست، اما در واقع هدف هواوی از این جلسات دریافت اطلاعات محرمانه از شرکت‌های رقیبش بوده است.
 
در یکی از این موارد، هواوی ترتیب ملاقاتی با یک شرکت را می‌دهد که تامین کننده فناوری مربوط به کنترل ضربان قلب برای اپل بوده که در اپل واچ به کار می‌رود. اگرچه هدف این جلسه در ابتدا عقد قرارداد تولید انحصاری برای هواوی بوده، اما تمام پرسش‌هایی که کارکنان هواوی مطرح می کردند مربوط به اپل واچ بوده است و به گفته یکی از مدیران این شرکت تامین کننده، کارکنان هواوی درجریان این دیدار هیچ صحبتی در مورد همکاری‌شان با اپل به میان نیاورده‌اند. بعد از جلسه نیز هواوی به یکباره قراردادش را با این تامین کننده به هم زده و هیچ توضیحی نیز در مورد دلایل این کارش ارایه نداده است. 
جالب‌تر اینجاست که بر اساس این گزارش، هواوی هواوی مرتبا از کارکنان سابق اپل دعوت می‌کرده که برای مصاحبه کاری به هواوی بروند، اما به جای پرسیدن سوالات رایج، مرتبا از محصولات‌ و کارهایی که اپل در دست ساخت دارد، سوال می‌کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.