اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

February 23, 2019
0:29 شنبه، 4ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97884

باMWC19: مشترکان «ورایزون» به زودی صاحب خدمات 5G می‌شوند

 

شرکت مخابراتی «ورایزن» اعلام کرد نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G مبتنی بر استانداردهای تعریف شده را طی سال 2019 میلادی در بیش از 30 شهر مختلف آمریکا ارایه می‌کند و بر این اساس قرار شده است نخستین جزییات دقیق مربوط به این خدمات در هفته‌های پیش‌رو اعلام شود.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در حالی که این اپراتور موبایلی هنوز اطلاعات زیادی را پیرامون سرویس مخابراتی جدید خود اعلام نکرده است و نام شهرها و هزینه نهایی خدمات مربوطه برای دسترسی به این خدمات مشخص نشده است، یکی از سخنگویان شرکت «ورایزن» تایید کرد شبکه آنها مبتنی بر باند مخابراتی mmWave این سرویس‌ها را ارایه می‌کند.

نماینده این شرکت همچنین توضیح داد شبکه موبایلی آنها در مرحله نخست گوشی هوشمند «گلکسی اس10» ساسمونگ، گوشی هوشمند «موتو زد3» مجهز به مودم 5G Mod، و مودم موبایلی «مای‌فای 5G» اینسیگو را تحت پوشش قرار می‌دهد و در مرحله‌های بعد دستگاه‌های بیشتری تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.

«ورایزن» برای ارایه این خدمات زمان دقیقی را مشخص نکرد و با این وجود «کایل مالادی» مدیر فناوری شرکت چند پیش طی یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد مشترکان این اپراتور نخستین کاربران آمریکایی خواهند بود که در نیمه نخست سال 2019 میلادی می‌توانند از طریق گوشی هوشمند سامسونگ مبتنی بر شبکه مخابراتی «5G وایدبابند» به نسل پنجم سرویس‌های مخابراتی و ارتباطی دسترسی داشته باشند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.