اپلیکیشن

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

February 23, 2019
0:33 شنبه، 4ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97886

باMWC19: همه خدمات فناورانه برای همه شرکت‌کنندگان کنگره جهانی موبایل

پس‌ از سال‌ها انتظار و گمانه‌زنی، سرانجام زمان آن فرا رسیده است تا بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه مخابرات و ارتباطات آخرین دستاوردهای خود را برای توسعه 5G ارایه کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) کنگره جهانی تلفن همراه موسوم به MWC 2019 که بزرگترین گردهمایی موبایلی جهان محسوب می‌شود از این هفته در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد و شرکت‌های مخابراتی این اتفاق را بهترین فرصت پیش‌ روی خود می‌بینند تا آخرین محصولات در زمینه نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی را در معرض دید عموم قرار دهند.

پیش‌بینی شده است طی سال جاری میلادی بیش از 110 هزار نفر از نقاط مختلف جهان در نمایشگاه MWC حضور داشته باشند و بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است بهترین و آخرین سرویس‌های ارتباطی در اختیار آنها قرار گیرد.

سیستم شناسایی بیومتریک

مرکز برگزاری نمایشگاه MWC امسال قراردادی را با شرکت مخابراتی «کومبا تلکام» منقعد کرده است تا به کمک آنها از سیستم تشخیص چهره بیومتریک برای دسترسی به اماکن ایمن و بدون محدودیت استفاده کند.

سرویسی که شرکت مذکور برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته است با نام BREEZ شناخته می‌شود و همه شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال پس از آپلود کردن عکس نمایه و اطلاعاتی کد شناسایی اروپایی یا گذرنامه در سیستم مذکور می‌توانند اجازه ورود به سالن‌ها را داشته باشند. لازم به ذکر است تا پیش از برگزاری نمایشگاه بیش از 70 درصد شرکت‌کنندگان در این سیستم ثبت نام کرده‌اند.

واقعیت مجازی اندرویدی

مرکز توسعه سیستم عامل موبایلی اندروید برای نمایشگاه امسال یک سرویس جالب و متفاوت مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده در نظر گرفته است که با نام «اندروید پارتنر واک» شناخته می‌شود.

اندروید برای تمامی بازدیدکنندگان از نمایشگاه این فرصت را فراهم کرده است تا در سالن‌های مختلف پین‌های جالبی که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده طراحی شده است را در اختیار بگیرند. برای هر کدام از این پین‌ها کارکترهای متفاوتی تعریف شده است و سپس کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن «اندروید پارتنر واک»، پین‌های یاد شده را در دنیای واقعیت افزوده استفاده کنند. این اپلیکیشن مبتنی بر پلتفرم واقعیت افزوده گوگل یعنی ARCore ساخته شده است و با اسکن پین‌ها، خدمات جالبی در اختیار کاربران می‌گذارد.

جایزه 4YFN

پلتفرم استارت‌آپی 4YFN برای کارآفرینان و نوآوران دیجیتالی ساخته شده است و از شش سال قبل تا امروز، در تمام نمایشگاه‌های سالانه MWC حضور داشته است. این پلتفرم سال 2014 میلادی توانسته بود 2300 نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه را تحت پوشش قرار دهد و امسال تاکنون بیش از 21 هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

پلتفرم 4YFN بخش ویژه‌ای را در اختیار دارد که طرح‌های استارت‌آپی و ایده‌های ارایه شده از سوی حاضران در نمایشگاه را دریافت می‌کند و قرار است در تاریخ 27 فوریه جایزه بهترین طرح به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ارایه شود.

زنان و فناوری

هم اکنون سومین سال متوالی است که طرح Women4Tech در کنگره جهانی MWC برگزار می‌شود و در یکی از بخش‌های آن موسوم به Inside Track این فرصت برای حاضران در نمایشگاه فراهم می‌شود تا مهارت‌های اجتماعی خود را برای رقابت گسترده در صنعت فناوری معرفی کنند.

بخش ویژه این طرح «معرفی پروفایل شما» نام دارد و طی آن مهارت زنان برای حضور گسترده در عرصه کاری بررسی می‌شود و موانع موجود برای جلوگیری از حضور آنها نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد. زنان طی این اقدام می‌توانند اطلاعات گسترده و راهنمایی‌های ویژه برای گسترش فعالیت‌های فناورانه خود در صنایع مختلف را دریافت کنند.

فستیوال موبایلی YoMo

«فستیوال موبایلی جوانان» با نام اختصاری YoMo به عنوان بخشی از کنگره جهانی تلفن همراه برگزار می‌شود و هدف آن تشویق جوانان و کمک به آنها برای ورود به صنعت موبایلی است و طی نمایشگاه MWC19 فعالیت‌های مختلف پیش‌بینی شده است تا آنها از نزدیک کار کردن در این حوزه را دریابند.

از جمله بخش‌هایی که برای نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده است می‌توان «مرکز تحقیقات بین‌المللی Jove» اشاره کرد که طی آن دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله از نقاط مختلف جهان حضور خواهند داشت تا بتوانند در پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.