بازار سرمایه

February 23, 2019
15:08 شنبه، 4ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97911

اپل سقوط کرد

بر اساس گزارش و آمارهای مجله فست کمپانی، اپل که زمانی صدرنشین شرکت‌های نوآور در جهان به شمار می‌رفت، حالا به رتبه هفدهم این رده بندی نزول یافته است.
 
هر ساله کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسات تحقیقاتی گزارش و آمارهای متفاوتی را از نحوه عملکرد شرکت‌های تکنولوژی منتشر کرده و ارائه می‌دهند. حالا به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی مجله فست‌کامپانی منتشرشده که نشان می‌دهد شرکت اپل که همواره نامش در صدر فهرست رده بندی نوآورترین شرکت‌های جهان به چشم می‌خورد، حالا به جایگاه هفدهم این جدول رده بندی سقوط کرده است.
 
به گفته تحلیلگران، اپل همانطور که پیش‌تر پیش بینی شده بود، از روزهای اوج خود فاصله گرفته و به دوران افول خود نزدیک شده است به همین دلیل نیز در معرفی و رونمایی از محصولات جدید این شرکت دیگر نوآوری‌های جدید، جذاب و منحصرفردی دیده نمی‌شود که نظر کاربران و مشتریان را چندان به خود جلب کند و موجب در صدر قرار گرفتن این شرکت شده است.
 
جایگاه هفدهم این رده بندی نیز به لطف طراحی جدید تراشه توسط اپل به این شرکت تعلق یافته است. این تراشه مجهز به ۶.۹ میلیارد ترانزیستور در یک بسته‌بندی منحصربفرد است که در پردازش‌های مربوط به حوزه‌های هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و عکاسی مدرن کاربرد دارد.
 
هری مک‌کراکن، ویراستار بخش فناوری مجله فست‌کامپانی در این خصوص نوشته است: دیگر نوآورترین محصولات اپل در سال ۲۰۱۸ گوشی، تبلت یا لپ تاپ نیست بلکه یک تراشه جدید است که موجب ارتقای سطح عملکرد این شرکت از لحاظ نوآوری در صنعت تکنولوژی و ترغیب مشتریان شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.