اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

February 25, 2019
13:06 دوشنبه، 6ام اسفندماه 1397
کد خبر: 97964

باMWC19: هند تا سال 2020 به شبکه 5G متصل می‌شود

 

indian mobile user.jpg

 

مرکز تعیین قوانین مخابراتی و ارتباطی هند (TRAI) روز گذشته اعلام کرد در سال 2020 میلادی نسل پنجم شبکه مخابراتی و ارتباطی 5G در کشور هند همزمان با دیگر مناطق جهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این رگولاتور مخابراتی با ارسال بیانیه‌ای تحت عنوان «فعال‌سازی 5G» توضیح داد فناوری مذکور این امکان را فراهم می‌کند تا خدمات ارتباطی 5G در عرصه خدمات درمانی، خودروهای خودران، سیستم‌های اتوماسیون کارخانه‌ای و … مورد استفاده قرار گیرد و البته، فرآیند مذکور چرخه اقتصادی کشور هند را نیز ارتقا می‌دهد.

راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی وابسته به فناوری 5G در کشور هند به سرمایه‌گذاری 60 تا 70 میلیارد دلاری نیازمند است که رگولاتوری این کشور در بیانیه خود به آن اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است که حوزه‌های مورد انتظار برای سرمایه‌گذاری تراکم شبکه، فیبر مخصوص پشتوانه شبکه، ارتقا لایه،ها، دسترسی به طیف مخابراتی و پشتیبانی میکرو موج‌ها را شامل می‌شود.

انتظار می‌رود این فناوری برای اپراتورهای مخابراتی درآمدهای جدید ایجاد کند. زیرا آنها می‌توانند فراتر از خدمات ارتباطی و مشترکان عمومی، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های بین‌المللی را نیز تحت پوشش رار دهند و سرویس‌های مخابراتی جدید را در اختیار آنها بگذارند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.