اپراتورها

بازار سرمایه

تحلیل بازار

February 27, 2019
12:32 چهارشنبه، 8ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98019

باMWC19: تاکید نوکیا بر تمرکز 5G بر خدمات صنعتی به جای کاربران خانگی

 

nokia-cto-calls-800x800.02dd8539499a.jpg

 

«مارکوس ولدون» مدیر فناوری نوکیا و مدیر شرکت توسعه Bell Labs بر این باور است که اپراتورهای موبایلی با تغییر استراتژی خود و تمرکز بر واحدهای صنعتی به جای کاربران خانگی به فرآیند رشد خود برمی‌گردند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) او طی «نشست GTI» که روز گذشته در حاشیه کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2019) در بارسلونای اسپانیا برگزار شد توضیح داد: «حجم زیادی از نوآوری‌ها و قابلیت‌های بالقوه شبکه 5G در انتظار اپراتورهای موبایلی است، ولی نگران آن هستم که شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی مسیر رااشتباه بروند. ما به عنوان بخشی از این صنعت تصمیم داریم تمرکز بیشتری بر بخش خدمات مصرفی مشترکان داشته باشیم».

مشترکان می‌توانند مزایای بیشتری را تحت شبکه 5G به دست آورند، با این وجود پیشرفت‌های آتی در این عرصه در بخش صنعتی صورت می‌گیرد و شرکت‌های مخابراتی باید به این مسئله توجه داشته باشند.

ارزش شرکت‌های مخابراتی طی یک دهه گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های ارایه دهنده پلتفرم‌های ارتباطی از جمله گوگل، فیسبوک و آمازون توانسته‌اند چندین برابر رشد کنند.

«مارکوس ولدون» در این زمینه اظهار داشت: «این فضا تغییر نخواهد کرد، مگر آنکه شرکت‌های مخابراتی هدفگیری بهتری برای تمرکز اصلی خود داشته باشند. ما می‌بایست روی بخش‌های جدید با ارزش افزوده تمرکز کنیم و از جمله این بخش‌ها می‌توان به لبه فناوری، خدمات پردازش ابری، سیستم‌های پیشرفته با قابلیت محاسباتی بالا و سیستم‌های مرتبط با هوش مصنوعی اشاره کرد».

مدیر فناوری نوکیا اظهار داشت در بخش خدمات مصرفی مبتنی بر گوشی های هوشمند مهم ترین اتفاقات به تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و سرویس های وابسته به آنها ختم می شود. در حوزه صنعتی نیز زیرمجموعه‌های فراوانی را پیش‌رو داریم که از مهم‌ترین آنها می‌توان تعاملات لحظه به لحظه با ماشین آلات، کاهش قابل ملاحظه زمان تاخیر، پردازش‌ها و محاسبات با سرعت بالا و اینترنت اشیا اشاره کرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.