امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

فناوری

فناوری اطلاعات

March 1, 2019
2:37 جمعه، 10ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98030

باMWC19: تلاش برای جلوگیری از روبات‌های اینترنتی آگهی‌محور

gsma-innovation-1.jpg

 

کارشناسان در جریان برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه اعلام کردند روبات‌های اینترنتی که به صورت خودکار روی آگاهی‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند و به صورت غیرواقعی حجم گسترده‌ای از داده‌ها را ایجاد می‌کنند، به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که فناوری هوش مصنوعی هم اکنون می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد و البته نباید توقع داشته باشیم حضور این روبات‌ها به طور کامل از بین برود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «جِی بناچ» مدیر شرکت امنیت سایبری «وایت آپس» طی صحبت‌های خود در یکی از نشست‌های کنگره جهانی MWC 2019 توضیح داد شرکت او از سال 2013 میلادی که فعالیت های خود را آغاز کرد توجه ویژه به روبات‌های اینترنتی داشت و همان زمان فناوری ویژه‌ای را ارایه کرد تا با این روبات‌ها مقابله کند. با این وجود مراکز تبلیغاتی تلاش‌های فراوانی انجام دادند تا جلوی این قبیل فناوری‌ها را بگیرند و به فعالیت‌های روبات‌های مذکور ادامه دهند.

این شرکت سپس الگوریتم هوشمند مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی راه‌اندازی کرد و شش سال پس از این اتفاق بسیاری از مراکز انتشار آگهی به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند مثل قبل فعالیت‌های اینترنتی خود را ادامه دهند و با ایجاد حجم غیرواقعی داده‌ها درآمد کسب کنند.

با این وجود مدیرعامل شرکت «وایت آپس» گفت مشکل اصلی فراتر از این اتفاق است و هم اکنون دولت آمریکا طرح گسترده‌ای را آغاز کرده است تا با گسترش روبات‌های مخصوص آگهی‌های تبلیغاتی مبارزه کند.

«جِی بناچ» گفت:‌ «فعالیت‌ها در این زمینه طی سال‌های طولانی بیشتر شده است و هم اکنون فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ما کمک می‌کند بهتر از هر زمان دیگر جلوی گسترش این روبات‌ها را بگیریم. در اروپا و آمریکا سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای مقابله با این روبات‌ها صورت گرفته است».

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.