اپراتورها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

تحلیل بازار

March 1, 2019
2:44 جمعه، 10ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98034

باMWC19:‌ موفقیت آتی اینترنت اشیا در دستان اپراتورها

به گفته «یوهانس زواِلتز» مدیر فروش و توسعه اکوسیستم IBM Watson IoT، اپراتورهای موبایلی می‌بایست به دنبال ساخت اکوسیستم جدید در حوزه اینتر اشیا باشند و استراتژی‌های نوین برای فروش دستگاه‌ها و خدمات را در این زمینه ارایه کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) او توضیح داد: «اپراتورها مهم‌ترین نقش را در این زمینه دارند و می‌توانند بیشترین تاثیر را در زمینه توسعه اینترنت اشیا برجا بگذارند. آنها این فرصت را در اختیار دارند تا با دیگر فعالان عرصه اینترنت اشیا همکاری کنند و از این طریق راه‌حل‌های پیشرفته برای نسل آتی اینترنت اشیا را در اختیار مشترکان خود بگذارند».

او در این زمینه گفت:‌ «ارتباطات پرسرعت و یکپارچه مهم‌ترین نکته در این زمینه است … با این وجود زمانی که شما به بخش‌های مختلف حوزه اینترنت اشیا فکر می‌کنید، وقتی که قدرت هوش مصنوعی را به آن اضافه می‌کنید، و از فناوری بلاکچِین برای توسعه آن استفاده می‌کنید، می‌توانید بیشترین فرصت را پیش روی خود قرار دهید و کسب و کار جدیدی را در اختیار بگیرید. حتی در این زمینه می‌توانید تغییرات محسوس در این صنعت به وجود آورید. همکاری با فروشندگان فناوری نیز می‌تواند به یکی از موفقیت‌های بزرگ اپراتورهای موبایلی در این زمینه تبدیل شود».

زواِلتز طی صحبت‌های خود به این مسئله اشاره کرد که فرصت‌های قابل ملاحظه‌ای که در حوزه اینترنت اشیا برای اپراتورهای موبایلی وجود دارد می‌تواند در بخش‌هی مختلف، از خدمات دولتی گرفته تا شهرهای هوشمند، خدمات خانگی، امنیت ساختمان‌ها، سیستم‌های مدیریتی، انرژی، خدمات پس از فروش، بیمه، خودروهای خودران و مدیران ناوگان حمل و نقل را پوشش دهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.