اپراتورها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

باندپهن

تحلیل بازار

رگولاتوری

March 6, 2019
22:40 چهارشنبه، 15ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98170

باMWC19: امکان راه‌اندازی 5G روی همه طیف‌های مخابراتی

Screen-Shot-2018-05-25-at-7.18.59-AM.png

 

«کاری کوپاماکی» مدیر توسعه فناوری و استراتژی شبکه در شرکت «تی-موبایل» آمریکا طی صحبت‌های خود در کنگره جهانی تلفن همراه به محدودیت‌های طیف مخابراتی mmWave برای شبکه 5G اشاره کرد و توضیح داد شرکت‌های رقیب آنها از جمله AT&T و ورایزن سرمایه‌گذاری‌های گسترده انجام داده‌اند تا مبتنی بر امواج رادیویی بتوانند دسترسی مشترکان خود به خدمات 5G را فراهم کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) او طی سخنرانی خود در کنگره جهانی تلفن همراه گفت: «با توجه به طرز فکری که هم اکنون شرکت‌های مخابراتی در مورد mmWave دارند، بسیار ساده است که نتیجه‌گیری کنیم این فناوری تنها طیف مخابراتی برای توسعه 5G خواهد بود. با این وجود باید بگویم این تنها طیفی نیست که از طریق آن می‌توانیم شبکه 5G را توسعه دهیم. فناوری 5G در هر دامنه و طیف مخابراتی، از شبکه‌های با باند کم گرفته تا شبکه‌های باند میانی و mmWave می‌توانند راه‌اندازی شوند. باید گفت هیچ باند مخابراتی اختصاصی برای 5G وجود ندارد و این فناوری می‌تواند مبتنی بر فناوری‌های مختلف ارایه شود».

کوپاماکی اذعان کرد پهنای باند گسترده mmWave گزینه مناسب برای مناطق جغرافیایی محسوب می‌شود که ترافیک بالا دارند و برنامه‌های محلی با حجم زیاد از جمله سیستم‌های اتوماسیون کارخانه‌ای در آنها اجرا می‌شوند. با این وجود باید توجه داشت محدودیت‌های پوشش برای شبکه mmWave نیز وجود دارد و بر این اساس بهتر است در مناطقی که نیاز به پهنای باند بالا نیست، از دیگر طیف‌های مخابراتی استفاده کرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.