تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 10, 2019
15:50 یکشنبه، 19ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98206

سناتور آمریکایی به دنبال تقسیم آمازون، گوگل و فیس بوک

الیزابت وارن سناتور آمریکایی از ایده تقسیم و چند تکه شدن شرکت های بزرگ فناوری آمریکایی مانند آمازون، گوگل و فیس بوک به منظور جلوگیری از انحصارطلبی آنها دفاع کرده است.
 
به گزارش ورج، وی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را نیز دارد و از سوی دموکرات ها به عنوان یک نامزد بالقوه مطرح شده، با طبقه بندی شرکت‌های تجاری امریکا به این نتیجه رسیده که هر شرکتی که در سال بیش از 25 میلیارد دلار درآمد دارد به طور بالقوه امکان انحصارطلبی تجاری را دارد و باید برای حل این مشکل اقداماتی انجام شود.
 
یکی از راه حل‌های پیشنهادی وی اعمال ممنوعیت بر شرکت‌های بزرگ فناوری برای جلوگیری از استفاده آنها از پلاتفورم های اختصاصیشان برای فروش کالاهای تولیدی خود آنهاست. به بیان دیگر آمازون حق نخواهد داشت محصولات کلیدی و اساسی خود را در فروشگاه های زنجیره ای و از طریق پلاتفورم اختصاصی خود به فروش برساند.
 
همچنین گوگل هم حق تبلیغ و فروش محصولات خود را از طریق جستجوگر این شرکت ندارد و فیس بوک هم باید به دو بخش مجزا تبدیل شده و هر یک از این دو بخش به طور مستقل اینستگرام و واتس آپ را مدیریت کنند.
 
نکته جالب این است که در این طرح به نام شرکت اپل که بیش از 25 میلیارد دلار در سال درآمد دارد، اشاره ای نشده است. شرکت های فناوری هنوز در قبال این طرح عجیب واکنشی از خود نشان نداده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.