اپراتورها

باندپهن

رگولاتوری

March 10, 2019
21:28 یکشنبه، 19ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98209

باMWC19: «چاینا موبایل» به دنبال پایدارترین شبکه 5G جهان

gettyimages-960625866.jpg

 

از زمان برگزاری گنگره جهانی تلفن همراه به عنوان بزرگترین گردهمایی موبایلی جهان حدود یک هفته می‌گذرد و شرکت مخابراتی «چاینا موبایل» که طی این اتفاق خبرهایی را در مورد راه‌اندازی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی (5G) منتشر کرده بود، هم اکنون دست به کار شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «لی ژنگمائو» معاون شرکت مخابراتی «چاینا موبایل» طی سخنرانی خود در MWC 2019 اعلام کرده بود در حالی که برخی اپراتوها استقرار شبکه مخابراتی غیرمستقل (NSA)‌ را آغاز کرده‌اند، در فاز نخست فعالیت‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند و از بزرگترین موانعی که پیش روی آنها قرار گرفته است می‌توان به مصرف بالای انرژی، ناپایداری شبکه و سخت‌افزارهای ناکارآمد اشاره کرد که این مشکلات باعث شده است اپراتورهای مذکور نتوانند خدمات باکیفیت 5G را در اختیار کاربران قرار دهند.

ژنگمائو در این خصوص گفت: «ما هم اکنون در حال فعالیت‌های گسترده با اپراتورهای بزرگ جهان هستیم تا به کمک آنها و شرکت‌های توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی بتوانیم زیرساخت‌های بهتری را در اختیار بگیریم. ما همچنین همکاری‌هایی را دنبال می‌کنیم تا به موجب آن فعالیت‌های خود را تحت باند مخابراتی 2.6 تا 4.9 گیگاهرتز دنبال کنیم تا از این طریق بتوانیم با افزایش ظرفیت‌ها، سرویس‌های بهتر مخابراتی را در اختیار مشترکان بگذاریم».

ژنگمائو اظهار داشت که شرکت «چاینا موبایل» هم اکنون بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه مخابراتی 4G جهان را راه‌اندازی کرده است و طی آن 2 میلیون ایستگاه مخابراتی و 710 میلیون مشترک را تحت پوشش قرار داده است. همچنین تعداد دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا که در پایان سال 2018 میلادی به این شبکه متصل شدند با رشد دو برابری به 500 میلیون عدد رسیده است.

او گفت در حالی که حجم ترافیک موبایلی آنها طی سال گذشته رشد دو برابری را تجربه کرد، هزینه استفاده از اینترنت همراه به‌ازای هر مگابایت در سال 2018 تحت شبکه مخابراتی چاینا موبایل 86 درصد کمتر شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.