امینت

تلفن همراه

March 11, 2019
17:32 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98215

اقدام جدید آمریکا و متحدانش علیه هواوی

دولت آمریکا و متحدانش تصمیم گرفته اند که دیگر به هیچ وجه تجهیزات تولید شده توسط شرکت هواوی را برای نصب بر روی سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی مرتبط با امنیت ملی خود خریداری نکنند.
 
به گزارش آسین ایج، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز اعلام کرد که مقابله حقوقی و قضائی با هواوی در آمریکا روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد و تصمیمات تازه ای بر علیه آن اتخاذ خواهد شد.
 
شرکت هواوی نیز در مقابل شکایتی را در تگزاس تقدیم دادگاه کرده و مدعی شده که ممنوعیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا بر ضد این شرکت و محصولات و خدمت آن غیرقانونی بوده و باید متوقف شود.
 
دولت آمریکا مدعی است منگ وانژو، مدیر ارشد امور مالی هواوی که دختر مؤسس و رئیس این شرکت هم هست، تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران را دور زده است.
 
اگر چه آمریکا مدعی است متحدان این کشور نیز قصد ندارند از تولیدات هواوی استفاده کنند، اما برخی از آنها مانند انگلیس اعلام کرده اند که همکاری با هواوی را در برخی حوزه‌های مخابراتی ادامه خواهند داد.
 
وزیر خارجه چین نیز هفته گذشته اعلام کرد این کشور تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق و منافع شرکت‌های چینی مانند هواوی انجام خواهد داد.
 
هواوی در تلاش است تجهیزات لازم برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را در بسیاری از کشورهای جهان به فروش برساند. این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در سراسر جهان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.