تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 11, 2019
18:15 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98228

خرید 6.9 میلیارد دلاری ان ویدیا

شرکت ان ویدیا خرید یک شرکت تراشه سازی به نام ملانوکس را با پرداخت رقم کم سابقه 6.9 میلیارد دلار تایید کرده است.
 
به گزارش یاهونیوز، این بیشترین رقمی است که شرکت ان ویدیا برای خرید یک شرکت ثالث پرداخت کرده است. پیش از این اینتل هم پیشنهاد خرید ملانوکس را با پرداخت 6 میلیارد دلار مطرح کرده بود.
 
ان ویدیا امیدوار است با تکمیل این خرید بتواند رقابت جدی تری با رقبای خود در بازار تولید پردازنده های گرافیکی داشته باشد.
 
تخصص ملانوکس تولید تراشه‌هایی است که برای راه‌اندازی شبکه‌های داخلی و اترنت پرسرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند یا سرورها را به یکدیگر متصل می‌کنند.
 
این محصولات در پایگاه‌های داده کلود و سرورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آنها برای تولید ابررایانه‌های قدرتمند فعال در حوزه هوش مصنوعی و غیره نیز بهره گرفته می‌شود.
 
به گفته جنسن هونگ مدیرعامل شرکت ان ویدیا، همه گیر شدن هوش مصنوعی باعث افزایش شدید استفاده از پایگاه‌های داده یا دیتاسنترها در جهان می شود و لذا نیاز به تولید تراشه هم افزایش چشم‌گیری می‌یابد. از همین رو ان ویدیا برای خرید ملانوکس اقدام کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.