رسانه‌های اجتماعی

March 11, 2019
18:36 دوشنبه، 20ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98232

فیس‌بوک با بچه‌هایش یکی می‌شود

مارک زوکربرگ به تازگی تأیید کرده است که شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ به زودی ادغام خواهند شد.
 
چندی پیش بود که خبری مبنی بر ادغام و یکپارچه شدن شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام و اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ در فضای مجازی منتشر شد که جنجال و سر و صداهای زیادی را به راه انداخت.
 
حالا به نقل از technews network خبر دیگری از سوی مارک زوکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد این خبر صحت داشته و در آینده‌ای نزدیک به واقعیت خواهد پیوست. این بدان معناست که هرچه سریع‌تر فیس‌بوک با شرکت‌های زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و واتس‌اپ یکپارچه سازی و ادغام خواهد شد.
 
در صورتی که این دو شبکه اجتماعی بزرگ با پیام‌رسان واتس‌اپ ادغام شوند، کاربران در هر کدام از این اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی که عضو باشند، قادر خواهند بود به مخاطبانی که احیاناً در آن عضویت ندارند، پیام داده و ارتباط برقرار کنند.
 
به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تصمیم گرفته است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را بیشتر از پیش هماهنگ و یکپارچه‌سازی کند تا کاربران بتوانند از قابلیت‌های مشابه این سه اپلیکیشن بهره مند شده و ارتباطات بهتری را در این پلت‌فرم ایجاد کنند.
 
فیس‌بوک همچنین بر لزوم افزودن قابلیت امنیتی رمزنگاری پیشرفته سخن گفته و از این دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر نیز درخواست کرده است که فرایند محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربرانشان را تسهیل و بهبود ببخشند.
 
شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.
 
بر اساس گزارش وب سایت the verge، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- تو آخر یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.