تلفن همراه

گوشی

March 12, 2019
17:44 سه شنبه، 21ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98253

فعال‌سازی آنی گوشی مسافری پس از سامانه‌های اتصال گمرک به همتا

دریافت مستقیم کد فعال‌سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک به زودی پس از اتصال گمرک به همتا امکان‌پذیر می‌شود.
 
در حال حاضر دارندگان گوشی مسافری برای رجیستر کردن این گوشی‌ها باید در سایت گمرک عوارض گوشی را پرداخت و سپس در سایت همتا نیز گوشی خود را ثبت کنند.
 
این در حالی است که چندی پیش تغییراتی در روند ثبت گوشی مسافری در سایت گمرک و  سایت همتا ایجاد شد، اما طبق آخرین تغییرات، روش فعلی، ثبت گوشی در هر دو سایت گمرک و همتا است. 
 
بنابر تازه‌ترین اطلاع‌رسانی کمیته اجرای طرح رجیستری، قرار است با اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، مسافر دیگر نیاز به ثبت اطلاعات گوشی در سایت همتا نداشته باشد و تنها ثبت گوشی در سامانه گمرک کفایت کند. 
 
بنا بر این اطلاعیه، پس از اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، مسافر می‌تواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک، به صورت آنی کد فعال‌سازی را از طریق پیامک دریافت کند و با این کد فعال‌سازی، دستگاه برای سیم‌کارت او فعال خواهد شد.
 
با پیاده‌سازی کامل این خدمت، مسافر دیگر منتظر نمی‌ماند که اطلاعات گوشی به صورت دوره‌ای و در قالب فایل از گمرک به همتا انجام شود و کد فعال‌سازی از طرف همتا برای او پیامک شود. 
 
قرار است فرآیند پیاده‌سازی این خدمت در آینده‌ای نزدیک اعلام شود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.