تلفن همراه

گوشی

March 13, 2019
14:24 چهارشنبه، 22ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98266

سامانه همتا و گمرک به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شوند

طبق اطلاعیه‌ی جدید سامانه‌ی همتا مسافران به‌زودی می‌توانند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه‌ی IMEI دستگاه در گمرک، کد فعال‌سازی را ازطریق پیامک و به‌صورت آنی دریافت کنند.
 
سامانه‌ی همتا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد به‌زودی با اتصال سامانه‌های گمرک و همتا، مسافران پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه‌ی IMEI بلافاصله کد فعال‌سازی را ازطریق پیامک دریافت می‌کنند.
 
این کد فعال‌سازی به مسافران اجازه می‌دهد که دستگاه را برای سیم‌کارت خود فعال کنند و دیگر نیازی نیست تا منتظر بمانند بعد از چند روز کد فعال‌سازی از سوی سامانه‌ی همتا برایشان پیامک شود.
 
پیش از این اطلاعات دستگاه‌های ثبت‌شده به‌صورت دوره‌ای و در قالب فایل از گمرک به همتا ارسال می‌شد و همتا بعد از بررسی اطلاعات کد فعال‌سازی را برای مسافران ارسال می‌کرد. اما با اتصال سامانه‌های گمرک و همتا این کار به‌صورت فوری انجام می‌شود. این امکان به‌زودی فعال خواهد شد و اطلاعات تکمیلی آن از سوی سامانه‌ی همتا منتشر خواهد شد.
 
 به‌روزرسانی: سامانه‌ی همتا با انتشار اطلاعیه‌ی جدیدی از اتصال سامانه‌ی ثبت دستگاه مسافری گمرک به سامانه‌ی همتا خبر داد. با اتصال این دو سامانه به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه‌ی IMEI دستگاه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره‌ی همراه مسافر پیامک می‌شود.
 
پیش از این، اطلاعات از گمرک، به‌صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه‌ی IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال‌سازی به‌صورت آنی، برای شماره‌ی همراه مسافر پیامک شده و مسافر می‌تواند ازطریق درگاه‌های سامانه‌ی همتا، دستگاه را برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.