بازی

فناوری اطلاعات

March 16, 2019
18:42 شنبه، 25ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98295

نقشه تهران به بازی «زولا» اضافه شد

پس ازگذشت ٣ سال از انتشار بازی کامپیوتری «زولا» در مراسمی سازندگان این بازی اعلام کردند که در به روزرسانی جدید این بازی نقشه تهران نیز به آن اضافه خواهد شد. 
 
در این مراسم  شرکت سورنا گیمز ایران و لوکوم گیمز ترکیه که به صورت مشترک روی این بازی کار می‌کنند از نقشه تهران بازی زولا رونمایی کردند.
علی ذاکری، مشاور هیات رئیسه شرکت سورناگیمز در گفت‌وگو با پیوست در مورد اضافه شدن نقشه تهران به بازی زولا گفت: «نقشه های زولا تا پیش از به روزرسانی جدید بازی به نقشه تخت جمشید محدود می‌شد؛ اما حال نقشه تهران هم به این بازی  اضافه شده است.» به گفته او محدوده نقشه تهران در این بازی حدفاصل میدان فلسطین و میدان انقلاب را در بر می‌گیرد.
 
علی ذاکری با اشاره به جزییات  این بازی اعلام کرد: «زولا در حقیقت یک بازی ترکیه‌ای بود که با مشاور فنی بین ما و تیم ترکیه تبدیل به یک محصول مشترک شد. به همین خاطر ما شعار «اتحاد دو ملت؛ ایران و ترکیه» را برای این همکاری انتخاب کردیم؛ چرا که تیم فنی در ایران و تیم فنی در ترکیه روی یک محصول مشترک کار می‌کنند.»
او در مورد نحوه آشنایی شرکت بازی‌سازی ایران و ترکیه در مورد این بازی بیان کرد: «شرکت سورنا گیمز با بازی سیاوش فعالیت خود را آغاز کرد. ما با انتشار بازی‌های گوناگون سعی داشتیم بازی PC را در ایران احیا کنیم. سپس با انتشار بازی‌های گوناگون در سبک‌های مختلف در مجالس بین‌المللی در کشورهای آلمان و فرانسه شرکت ‌کردیم و با بازی‌سازان ترکیه‌ای آشنا شدیم.» به گفته ذاکری بعد از این آشنایی با مذاکره‌های بسیار تصمیم گرفتند بازی زولا را با هم طراحی کنند. 
مشاور هیات رئیسه شرکت سورنا گیمز در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه چگونه این بازی برای کاربر ایرانی بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: « این بازی نه تنها برای کاربران ایرانی بلکه برای گیمرهای ترکیه هم بومی‌سازی شده است. یعنی در این بازی سعی کردیم تا شخصیت‌ها براساس ملت ایران و ترکیه طراحی شوند. حتی لباس‌های کاراکترها و جزئیات چهره آنها ایرانی و ترکیه‌ای است. یعنی هم کاراکتر ترکی در بازی وجود دارد هم کاراکتر ایرانی. وقتی شما زولا بازی می‌کنید کاملا فرهنگ ایرانی و ترکیه‌ای را در آن حس می‌کنید.»
 
زولا بازی رایگان در سبک شوتر و برای پلتفرم PC( ویندوز) است. اواخر اسفند ماه سال ۹۵ بازی زولا با همکاری دو استودیوی بازی‌سازی سورنا گیمز ایران و لوکوم گیمز ترکیه معرفی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.