رسانه‌های اجتماعی

March 17, 2019
14:40 یکشنبه، 26ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98324

فیس بوک از سال ۲۰۱۶ در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بود

اگر چه فیس بوک هرگز افشا نکرده که مدیران ارشد آن از چه زمانی در جریان تخلفات کمبریج آنالیتیکا بوده اند، اما به تازگی مشخص شده که فیس بوک در سال ۲۰۱۶ از موضوع مطلع شده است.
 
به گزارش انگجت، اطلاعاتی که روزنامه گاردین در این زمینه دریافت کرده، نشان می‌دهد مارک اندرسین، یکی از اعضای هیئت مدیره فیس بوک در تابستان سال ۲۰۱۶ با کریستوفر ویلی که بعدها تخلفات کمبریج آنالیتیکا را افشا کرد، دیدار داشته است.
 
کریستوفر ویلی که اصالتاً کانادایی است در آن زمان برای کمبریج آنالیتیکا کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۸ اسنادی را فاش کرد که نشان می‌داد این شرکت انگلیسی با استفاده بدون اجازه از داده‌های خصوصی کاربران فیس بوک در تلاش بود تا از احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطلع شود.
 
هدف از جلسه دو طرف در سال ۲۰۱۶ بررسی این موضوع بود که کمبریج آنالیتیکا چگونه از داده‌های خصوصی کاربران استفاده می‌کند و فیس بوک چگونه می‌تواند این مشکل را برطرف کند. جلسه یادشده در دفتر اندرسین برگزار شد و ظاهراً در آن اطلاعاتی در مورد تماس‌های کمبریج آنالیتیکا با برخی نهادهای روسی نیز رد و بدل شده است.
 
تماس‌های دو طرف در این زمینه باز هم ادامه یافته تا آنکه موضوع در ماه مارس سال ۲۰۱۸ به طور عمومی افشا شد. اما فیس بوک تا قبل از آن علیرغم اطلاع از تخلفات کمبریج انالیتیکا هیچ اقدام خاصی برای مقابله با آن به عمل نیاورده است. اندریسن مطالب روزنامه گاردین را تکذیب کرده و مشخص نیست آیا زاکربرگ نیز از این موضوعات مطلع بوده است یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.