اپراتورها

باندپهن

تلفن همراه

April 6, 2019
15:10 شنبه، 17ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98510

خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی سیل به شبکه ارتباطی/نابودی مخابرات پلدختر

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه مرکز مخابرات در منطقه پلدختر استان لرستان به دلیل وقوع سیل کاملا از بین رفت، خسارت سیل به شبکه ارتباطی کل کشور را ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.
 
جمال هادیان زواره آخرین وضعیت شبکه ارتباطی در استان‌های سیل زده کشور را تشریح کرد و گفت: بیشترین مشکل در خصوص قطعی ارتباطات ناشی از سیل مربوط به منطقه پلدختر و روستاهای اطراف آن است که برآورد خسارت آن حدود ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین خسارت سیل‌های اخیر به سیستم ارتباطی کشور حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور، وزیر ارتباطات شخصاً مدیریت بحران در منطقه پلدختر استان لرستان را برعهده گرفت، اظهار داشت: به دلیل وقوع سیل، کل ارتباطات این منطقه و مناطق روستایی نزدیک به آن قطع شده بود. در همین حال یک مرکز مخابراتی در این منطقه، به طور کلی نابود شده و شبکه فیبرنوری قطع شده است.
 
هادیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برقراری ارتباطات قطع شده در منطقه پلدختر و استان لرستان، تاکید کرد: با کمک سازمان‌ها و نیز استان‌های همجوار، موفق به راه اندازی ارتباطات موبایل و اینترنت ۳G و ۴G تا ظهر روز گذشته شدیم. اما از آنجایی که کل زیرساخت شبکه تلفن ثابت در منطقه پلدختر از بین رفته است، برقراری سرویس تلفن ثابت در این منطقه زمان بر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه تمام مرکز مخابراتی، سوئیچ و شبکه فیبر در این منطقه نابود شده است، افزود: عملیات حفاری برای احداث دوباره شبکه تلفن ثابت در پلدختر آغاز شده و تجهیزات در حال ورود به این استان است. در همین حال ساختمان جدیدی برای بنای مرکز مخابرات این منطقه در نظر گرفته شده است.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه ارتباطات در سایر مناطق استان لرستان پایدار است، خاطرنشان کرد: راه اندازی بالن ارتباطی بحران و وای فای رایگان از دیگر اقداماتی است که برای پلدختر و مناطق اطراف آن در نظر گرفته شده است. در همین حال به دلیل قطعی شبکه برق، برخی از سایت‌های موبایل از کار افتاده بود که نسبت به نصب دیزل ژنراتور در این مناطق اقدام صورت گرفت.
 
وی گفت: برای استفاده مردم سیل زده از شبکه بانکی کشور، بیش از ۵۰۰ دستگاه پوز بانکی بین اصناف توزیع شد و با وجود قطع شدن خودپردازها، موفق به راه اندازی امکانات اینترنت برای ۴ بانک شده‌ایم.
 
هادیان با بیان اینکه سیستم تلفن ثابت اضطراری برای تمامی مراکز حساس و درگیر بحران از جمله بیمارستانها، اورژانس و فرمانداری‌ها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباطات قطع شده فیبرنوری در پلدختر از مسیر پشتیبان شبکه فیبر در خوزستان استفاده شده است.
 
وی با اشاره به حضور شب گذشته وزیر ارتباطات در منطقه سیل زده خوزستان و بازدید از سدهای این استان، اضافه کرد: ارتباطات هیچیک از مناطق سیل زده مانند پلدختر با مشکل جدی مواجه نشد و هم اکنون نیز در استان خوزستان، قطعی مقطعی در بخشی از روستاها وجود دارد که به سرعت در حال برطرف شدن است.
 
سخنگوی وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه با مشکل جدی در سایر مناطق مواجه نیستیم، گفت: کارکنان وزارت ارتباطات در تمامی مناطق در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز اختلال احتمالی به سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: شبکه ارتباطی در استان سیل زده گلستان نیز پایدار است و در سایر مناطق کشور نیز هرگونه اختلال احتمالی، به سرعت گزارش شده و نسبت به رفع اختلال اقدام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.