تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

April 10, 2019
15:03 چهارشنبه، 21ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98640

چین به دنبال ممنوعیت استخراج بیت کوین

به گفته خبرگزاری رویترز در شانگهای، بر اساس فهرست پیش‌نویس‌های فعالیت صنعتی، مرکز اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی و صنعتی چین به دنبال ممنوعیت استخراج بیت کوین در این کشور است. این اقدام در ادامه‌ی فشار دولت بر روی بخش ارز دیجیتال در چین خواهد بود.
 
کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) روز دوشنبه اعلام کرد که افکار عمومی را درباره فهرست تجدیدنظر از صنایعی که قصد محدود کردن یا حذف آن‌ها را دارد، دنبال خواهد کرد. گفتنی است که این فهرست اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.
 
پیش‌نویس فهرست تجدیدنظر، استخراج ارزهای دیجیتال که شامل بیت کوین نیز می‌شد را به جمع ۴۵۰ فعالیت دیگر اضافه کرد که طبق نظر کمیسیون با مقررات مربوط همخوانی نداشتند، خطرناک و اتلاف منابع تلقی می‌شدند و همچنین محیط زیست را آلوده می‌کردند.
 
در این پیش‌نویس به موعد معین یا چگونگی ممنوعیت عملیات ماینینگ بیت کوین اشاره‌ای نشده است که می‌تواند به معنی توقف تدریجی فعالیت‌های فهرست شده باشد. عموم تا ۷ام مِی فرصت دارند تا درباره این پیش‌نویس دیدگاه خود را ارائه دهند.
 
سکیوریتیز تایمز، روزنامه دولتی چین، با اشاره به صنعت ارزهای دیجیتال امروز اعلام کرد که فهرست پیش‌نویس، به وضوح نگرش دولت را در قبال سیاست صنعتی این کشور نشان می‌دهد.
 
ارزهای دیجیتال در چین از سال ۲۰۱۷ زیر ذره‌بین دولت و قانون‌گذاران قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۷ قانون‌گذاران این کشور عرضه اولیه سکه و فعالیت صرافی‌های محلی ارز دیجیتال را در این کشور ممنوع اعلام کردند.
 
دولت چین حتی فعالیت استخراج را در این کشور محدود و بسیاری از شرکت‌ها، از جمله بزرگترین تولیدکنننده دستگاه‌های استخراج، را به ایجاد مقر اصلی در نقاط دیگر وادار کرد.
 
شرکت‌های چینی در بین بزرگترین تولیدکنندگان سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین در جهان قرار دارند. به گزارش رویترز در سال گذشته، دست کم سه شرکت تولیدکننده دستگاه‌های ماینینگ به دنبال جمع‌آوری میلیاردها دلار از طریق عرضه اولیه سهام در هنگ‌کنگ بودند. اما در نهایت تنها یکی از این شرکت‌ها به نام کنان (Canaan Inc) موفق به انجام این امر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.