5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 13, 2019
18:02 شنبه، 24ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98688

آمریکا میلیاردها دلار در 5G سرمایه‌گذاری می‌کند!

 
 
رئیس اف سی سی
 
به نظر میرسد که دولت آمریکا در حال برنامه ریزی برای تزریق یک بودجه قابل توجه برای توسعه برنامه های 5G به اپراتورهای تلفن همراه این کشور است. 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، البته این اپراتورها باید برای شفاف سازی این گمانه زنی، تا پایان سال میلادی جاری صبر پیشه کنند تا نیاز خود را برای یک سهم جدید از طیف رادیویی ملی برای تسخیر فرکانس بعنوان ابزار حیاتی فایوجی بعنوان در این رقابت جهانی، نهایی سازی کنند. 
 
روز گذشته Ajit Pai رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، FCC، از طرح‌هایی برای راه‌اندازی برنامه جدید ۲۰ میلیارد و 400 میلیون دلاری برای حمایت از استقرار باند وسیع در مناطق روستایی پرده برداشت.
 
به گفته آجیت پای، در طول سالهای آینده و با هدف ایجاد ارتباط مخابراتی پرسرعت برای ۴ میلیون خانه روستایی و ایجاد زیرساخت برای سایت‌های 5G، صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی آمریکا، سرمایه قابل توجهی را برای کمک بین شرکت‌های تامین مالی ایجاد زیرساختار جدید و مدرن توزیع خواهد کرد.
 
وی همچنین برنامه سومین حراجی فرکانس آمریکا را اعلام کرد که بر اساس آن، حراج واگذاری فرکانس های 37، 39 و 47 گیگاهرتز از ۱۰ دسامبر شروع خواهد کرد. این اقدام بیش‌ترین میزان واگذاری طیف را در یک زمان در تاریخ این کشور رقم خواهد زد و در پی فروش در باندهای ۲۴ GHz و ۲۸ GHz که پیش‌تر در سال برگزار شد، به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا توضیح داد که این حرکت بخشی از برنامه به 5G اداره ارتباطات آمریکا است تا به این کشور کمک کند چین و سایر بازارها را با استفاده از این تکنولوژی شکست دهد.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهار نظر در مورد این حرکت گفت که رقابت به سوی 5G یک "پیروزی برای آمریکا" است.
 
وی افزود: " شبکه‌های نسل پنجم باید محکم شوند، باید قوی باشند، آن‌ها باید هر اجتماعی را پوشش دهند و باید هر چه زودتر مستقر شوند."
 
انتقادات
اما کمیسر، جسیکا روزن ورکر ، تمرکز ارتباطات فدرال در ارتباطات mmWave را به عنوان اقدامی غیرعملی برای توسعه‌های گسترده و ایزوله کردن در مرحله جهانی مورد انتقاد قرار داد.
 
او هشدار داد که بدون یک "باند میانی و محوری" برای فرکانس‌های میانی در نقاط دیگر، ایالات‌متحده می‌تواند نفوذ خود را بر زنجیره تامین جهانی از دست بدهد: "این به معنای مقیاس کم‌تر، هزینه بالاتر، چالش‌های قابلیت هم‌کاری و امنیت کم‌تر از دیگر فن‌آوری‌های دیگر کشورها است.
 
Rosenworcel همچنین به شدت از سیاست‌های ترامپ در حوزه 5G انتقاد کرد و اظهار داشت که مداخلات او بیشتر از سود برای آمریکا زیان بار بوده است.
 
به گفته او، این کمیسیون با اقداماتی نظیر تحمیل تعرفه‌ها بر روی تجهیزات 5G و متحد کردن متحدان آمریکا بر روی امنیت 5G، کاهش سایر نقاط جهان در طیف فرکانسی باند وسیع، هنوز یک برنامه عملی برای رهبری ایالات‌متحده ارائه نکرده است."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.