اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 14, 2019
12:24 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98716

تاکسی ماکسیم: شهرداری اطلاعات مشتریانمان را می‌خواهد

 
 
مدیر عامل سامانه هوشمند درخواست خودرو ماکسیم خبر از درخواست شهرداری تهران برای دسترسی به اطلاعات خام و پردازش شده این سامانه را می‌دهد.
 
 به گزارش پیوست حمید بذرگر، اعلام می‌کند که سامانه‌های هوشمند قصد همکاری با شهرداری‌ را دارند و روی موارد قابل مذاکره با شهرداری به گفت‌وگو نشسته‌اند و در مواردی نیز با آنان به توافق رسیده‌اند؛ اما همچنان روی خطوط قرمز از جمله دسترسی به اطلاعات مشتریان خود ایستاده‌اند.
 
بذرگر با تاکید اینکه اطلاعات پردازش نشده مشتریانشان جزو خطوط قرمز این شرکت است می‌گوید: «این موضوع دست گذاشتن روی امنیت اطلاعاتی مشتریان ما است و ما حاضر به مذاکره بر سر آنها نیستیم. این اطلاعات به جز مراجع قضایی و آن هم با حکم قضایی و در شرایط خاص،نباید به دست فرد یا نهاد دیگر برسد.» 
او می‌افزاید:‌ «این اطلاعات هویت ماست و بدون آن جایگاهی نزد مشتری نداریم. درخواست اطلاعات از ما نه با امنیت مشتریان ما سازگار است و نه طبق قانون است.»
 
بذرگر با انتقاد از تلاش شهرداری برای ارائه مجوز فعالیت به تاکسی‌های اینترنتی اعلام می‌کند:‌ «دریافت مجوز از شهرداری‌ها موجب دخالت آنها در مدل کسب و کاری ما می‌شود و از دولت می‌خواهیم تا برای تصمیم‌گیری در این زمینه علاوه بر اینکه با وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت کشور مشورت کنند، نظر کسب و کارهای فعال در این حوزه را نیز دریافت کند.»
 
سال گذشته دریافت مجوز تاکسی‌های اینترنتی از شهرداری در لایحه اصلاح قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی مطرح شد، هر چند که بررسی این لایحه بعد از اعتراض شرکت‌های فعال در بخش تاکسی اینترنتی از دستور کار دولت خارج شد؛ اما مدیران تاکسی‌های اینترنتی پیوسته نگران مطرح شدن مجدد این درخواست شهرداری از دولت هستند. درحالی در یک سال گذشته شهرداری به صورت جدی به دنبال قانونی شدن مسئله ارائه مجوز به فعالان بخش تاکسی اینترنتی هستند که این شرکت‌ها از نهادهای مربوط به زمینه فعالیت خود از جمله اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند. 
 
مدیران تاکسی‌های اینترنتی دلایل مختلفی را از مخالفت خود با دریافت مجوز از شهرداری اعلام می‌کنند. مدیر عامل سامانه هوشمند درخواست خودرو ماکسیم در این زمینه می‌گوید: «شهرداری تلاش می‌کند که برای ما سقف و کف قیمت تعیین کند، حال آنکه اگر سامانه‌های هوشمند درخواست خودرو مورد استقبال جامعه شامل مسافر و راننده واقع شده به دلیل دینامیک بودن قیمت‌های آن است و تعیین محدوده قیمت خاصیت داینامیک بودن آن را از بین می‌برد.»
 
این اظهارت مدیرعامل ماکسیم در شرایطی مطرح می‌شود که رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام کرده بود که دریافت مجوز از شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به معنی ایجاد محدودیت برای این کسب‌وکارها  و تعطیلی آنها نخواهد بود بلکه تنها این فعالان را ملزم به رعایت قوانین خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.