اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

April 14, 2019
12:24 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98717

آمارهای علی بابا از سفرهای هوایی و زمینی ایرانیان

ITiran – آمارهای علی بابا از سفرهای هوایی و زمینی ایران برای بسیاری ممکن است حاوی اطلاعات جالبی باشد.
 
علی‌بابا، شرکت فروش آنلاین بلیت قطار و هواپیما، به تازگی گزارشی از عملکرد حمل ونقل هوایی در سال 1397 ارائه داده که نکات جالبی درباره فعالیت کاربران در حوزه گردشگری آنلاین نشان می‎دهد.
 
براساس این گزارش بیشترین مراجعه به وبسایت علی بابا از طریق دسکتاپ در بین ساعات کاری 8 تا 16 است. در واقع، به گفته علی بابا، دسکتاپ انتخاب اول کارمندان است.
 
کاربران موبایلی علی‎بابا نیز معمولاً در ساعات پایانی روز بین ١٩ تا ٢٣ اقدام به خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن یا سایت علی بابا کردند. همچنین آمارها حاکی از آن است که بازه زمانی بین ساعت 11 تا 15 شلوغترین زمان دریافت خدمات از بزرگترین شرکت اینترنتی حوزه گردشگری در سال گذشته بوده است.
 
Annotation-2019-04-09-153553.jpg
 
آمارهای علی بابا از سفر همچنین مشخص میکند نزدیک به 70درصد مشتریان موبایلی این استارت‎آپ جزو کاربران اندروید هستند. در این میان، همانطور که انتظار می‎رود اکثر آن گوشی سامسونگ (62.6 درصد) دارند. همچنین دارندگان گوشی‎های هوآوی، ال‌جی، سونی و HTC در رده‎های بعدی قرار دارند.
 
همچنین حدود 26 درصد خرید بلیت‌های هواپیمایی از طریق موبایل توسط داراندگان آیفون یا همان کاربران سیستم عامل iOS انجام گرفته است. به عبارت دیگر، 26درصد کاربران علی‌بابا آیفون دارند. در نهایت اینکه محبوب‎ترین ایرلاین کاربران آیفون، هواپیمایی ماهان و محبوب‎ترین ایرلاین کاربران سامسونگ (که بیش از ۴٠ درصد کاربران موبایلی هستند) ایرتور است.
 
Annotation-2019-04-09-153159.jpg
 
کاربران و مهاجران
گزارش بزرگترین شرکت اینترنتی حوزه گردشگری از عملکرد حمل‌ونقل هوایی در سال 1397 نشان می‎دهد که آقایان ٣٠ الی ۴٠ ساله بیشترین سهم مسافرت هوایی را به خود اختصاص داده‌اند و تقریبا دو برابر خانم‌های ٣٠ الی ۴٠ ساله سفر هوایی دارند. این در حالی بوده که بازار آنلاین هم تقریبا این رویه را داشته است.
 
اگرچه علی بابا در این گزارش اشاره نکرده از چه شاخصی برای بررسی نرخ مهاجرت سالانه ایرانیان استفاده کرده با این حال، نشان می‎دهد تا انتهای سال ٩۶ نرخ مهاجرت در مقابل تغییرات نرخ ارز حاکی از ارتباطی حداقلی است. به نظر می‌رسد رویدادهایی نظیر مذاکرات برجام، پیروزی ترامپ و فرمان عدم ورود ایرانیان به آمریکا بر نرخ مهاجرت تاثیرگذار بوده است.
 
طوری که از سال 92 تا 93 تعداد افراد مهاجر از 123هزار نفر به 10هزار نفر کاهش یافته است. اما این روند مجددا مثبت شده و با وجود افزایش نرخ ارز، در سال 1395 به 163هزار نفر رسیده است. اما دوباره در سال 96 این روند با یک نرخ نزولی شدید تا 48هزار نفر کاهش یافته است.
 
Annotation-2019-04-09-154045.jpg
 
پروازها به روایت علی‎بابا
گزارش اخیر علی‏بابا حاکی از آن است که هواپیمایی «ایران‌ایر» بیشترین تعداد پروازهای داخلی را دارد. با این وجود استفاده از خدمات شرکت هواپیمایی «آسمان» انتخاب اول مسافران ٩ استان است. ماهان و ایران‌ایر با پنج استان و ایرتور، آتا و قشم ایر هم با دو استان به طور مشترک در جایگاه های بعدی قرار دارند.
 
در این میان، بیشترین سهم را از بازار حمل و نقل هوایی کشور که تهران وجود دارد، متعلق به شرکت‎های هواپیمایی ماهان و تابان است. همچنین با بررسی تعداد مسافر جابه جا شده هوایی در هفت فرودگاه پررفت‎وآمد کشور، پرترافیک‌ترین مسیر تهران-مشهد است. علاوه بر آن، می‌توان مشاهده کرد مسیر اصفهان-مشهد شلوغتر از مسیر اصفهان-تهران است.
 
درمیان ٩ ایرلاین برتر داخلی، ماهان با متوسط قیمت ٢٨۵ هزارتومان، به عنوان گرانترین ایرلاین، کمترین میزان تاخیر را دارد. در مقابل آن، بیشترین تأخیر مربوط به پروازهای تابان و ارزانترین سفرها نیز به ایران ایر تعلق دارد.  به لحاظ ضریب اشتغال نیز ایرتور بیشترین و زاگرس کمترین درصد را دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.