اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 14, 2019
18:04 یکشنبه، 25ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98737

ایران تلنت پُل ارتباطی کارجویان ایرانی با شرکت‌های بین‌المللی می‌شود

 
«آسیه حاتمی»، مدیرعامل «ایران تلنت» در گفتگو با دیجیاتو خبر از راه اندازی محصولی جدید در آینده نزدیک داد که ایران را با بازار کار بین‌المللی متصل خواهد کرد. به گفته حاتمی با راه اندازی این سرویس کارفرمایان غیر ایرانی که برای بسیاری خدمات حاضر به پرداخت هزینه‌های بالا هستند، می‌توانند این خدمات را با هزینه کمتر از ایران دریافت کنند و این امر در شرایط نابه‌سامان ارزی کشور منفعت بسیاری برای کارجویان ایرانی خواهد داشت.
 
به گفته حاتمی در حال حاضر برنامه‌نویسان در ایران جزو مشاغلی هستند که بالاترین دستمزد را دارند و دریافت یک پروژه هزار دلاری از سایر کشورها برای آنها رقم بسیار خوبی خواهد بود درحالیکه این رقم برای کارفرمایان کشورهای خارجی رقم بالایی نیست.
 
بنیانگذار ایران‌ تلنت به دیجیاتو می‌گوید که از تابستان سال گذشته تا امروز اوج مهاجرت نیروهای ایرانی به خارج از کشور مربوط به توسعه دهندگان بود چراکه سریع‌تر توانستند موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند. حاتمی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه این محصول تا چه اندازه می‌تواند نیروهای متخصص را در ایران حفظ کند، توضیح داد که بسیاری از افراد قصد خروج از کشور و کاریابی در سایر کشورها را دارند و نمی‌توان از خروج آنها جلوگیری کرد اما بسیاری از آنها نیز به دلایل گوناگون نمی‌توانند از کشور خارج شود اما می‌توانند پروژه‌هایی از کارفرمایان خارجی دریافت کرده و دستمزد بالاتری داشته باشند.
 
 
اینکه چطور ایران تلنت می‌تواند نظر مثبت شرکت‌های خارجی را نسبت به نیروهای ایرانی جلب کند سوال دیگر دیجیاتو بود. حاتمی در این خصوص تاکید کرد که کیفیت در ارائه خدمات برای کارفرمایان اروپایی بسیار مهم است:
 
«کارفرمایان اروپای غربی ترجیح می‌دهند تا نیروهای توسعه دهنده خود را بیشتر از اروپای شرقی انتخاب کنند تا هند؛ چراکه کار آنها بهتر است و دستمزدی هم که دریافت می‌کنند حدودا ۵ برابر دستمزد نیروی هندی است. در واقع اگر نیرویی در ایران بخواهد پروژه‌ای از ایران یا خارج از ایران دریافت کند باید کیفیت کار خود را ثابت کند.»
 
حاتمی همچنین گفت که یک شرکت خارجی برای اجرای این طرح با ایران تلنت همکاری خواهد داشت تا پروژه‌های کاریابی خارجی برای نیروهای ایرانی جستجو و معرفی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.