لبه تکنولوژی

April 15, 2019
13:30 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98776

پیش‌بینی سریال بازی تاج و تخت با هوش مصنوعی

بازی تاج و تخت یا Game of Thrones یکی از جنجالی‌ترین سریال‌های جهان است. این سریال بسیار پرطرفدار است و همه مخاطبان آن متعصب هستند. این سریال برای همه هیجان‌انگیز است و همه دوست دارند پیش‌بینی کنند که کدام شخصیت داستان کشته می‌شود و کدام می‌ماند. اما ساخت این سریال به گونه‌ای است که حدس زدن این موضوع کار بسیار سختی است و معمولا کسی نمی‌تواند به درستی مرگ و زندگی در این سریال را پیش‌بینی کند.
 
Dany- Jon-GOT.jpg
 
این هیجانات کار را به جایی کشانده که حالا پای هوش مصنوعی به میان آمده است. در سال ۲۰۱۶ و قبل از اینکه فصل ششم سریال GoT یا همان Game of Thrones پخش شود یکی از دانشجویان دانشگاه تکنیکال مونیخ هوش مصنوعی را طراحی کرد که پیش‌بینی کرد Jon Snow زنده می‌ماند و Tommen Baratheon می‌میرد. روز گذشته آخرین فصل از سریال GoT پخش شد. در فصل هشتم که پایان این سریال است همه می‌خواهند پیش‌بینی کنند و بدانند در انتها چه کاراکتری کشته می‌شود و چه کاراکتری زنده می‌ماند. دانشجویان دانشگاه مونیخ هم دست به کار شدند و با کمک هوش مصنوعی این سریال را پیش‌بینی کرده‌اند که نتیجه آن را در ادامه می‌بینید. از نظر هوش مصنوعی شخصیت‌های Daenerys Targaryen، Tyion Lannister، Varys، Samwell Tarly و Jaimie Lannister احتمالا زنده خواهند ماند و شخصیت Bronn به احتمال ۹۳ درصد کشته خواهد شد و همچنین شخصیت‌های Gregor Clegane یا همان The Mountain و Sansa Stark، Bran Stark و Sandor Clegane یا همان The Hound هم کشته خواهند شد.
 
این هوش مصنوعی همه ویژگی‌های ۲ هزار شخصیت را به دقت بررسی و تحلیل کرده است. هوش مصنوعی این دانشجویان اطلاعات خود را از دو وب‌سایت Game of Thrones Wiki و Wiki of Fire and Ice به دست آورده که هردو ویکی‌پدیای ویژه GoT هستند. در همان سال ۲۰۱۶ یک هوش مصنوعی دیگر از همان دانشگاه پیش‌بینی کرد که کاراکترهای Tommen Baratheon، Stannis Baratheon، Daenerys، Davos Seaworth و Petyr Baelish همگی از بین می‌روند. همان‌طور که می‌دانید از این پنج کاراکتر سه‌تای آنها واقعا از بین رفتند که به نظر پیش‌بینی خوبی می‌آید. پیش‌بینی این سریال واقعا کار پیچیده‌ای است و نه‌تنها انسان‌ها بلکه روبات‌ها هم نمی‌توانند به درستی این پیش‌بینی را انجام دهند. به هر حال فصل هشتم و آخر این سریال از امروز پخش می‌شود و این سریال پررمز و راز هم به پایان می‌رسد. حالا فقط باید منتظر ماند و دید که این بازی واقعا چگونه تمام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.