اپراتورها

تلفن همراه

April 15, 2019
15:49 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98791

درخواست اپراتور تری انگلیس از آفکام برای بازبینی سیاست پوشش روستایی موبایل در این کشور

 
UK_Countryside.jpg
 
اپراتور تلفن همراه ۳ انگلستان از Ofcom خواست تا طرحی را برای مقابله با پوشش ضعیف در مناطق روستایی این کشور طراحی کند. این اپراتور میگوید پیشنهاد رگولاتوری انگلستان بسیار گران است و فاقد جاه‌طلبی است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Graham Baxter معاون اجرای تری روز یکشنبه با "ساندی‌تایمز" مصاحبه ای کرده که طی آن گفته "طرح Ofcom را برای حذف "نقاط جزئی" در مناطق حومه‌ای انگلستان که تحت پوشش هیچ کدام از چهار اپراتور اصلی این کشور قرار ندارند، بر عهده گرفته است".
 
براساس برنامه ریزی قبلی آفکام که در سال 2018 انجام شده بود، بنا بود این اپراتور در صورتی که تعهدات پوشش اجباری مورد نظر این نهاد را انجام دهند بتوانند در مزایده طیف فرکانسی که در سال 2020 اجرا خواهد شد تخفیف دریافت کنند.
 
Ofcom گفته که دو اپراتور می‌توانند با پیاده سازی و رسیدن به سه هدف در عرض چهار سال، برای دریافت فرکانس جدید تخفیف بگیرند. براساس اعلام آفکام، این اپراتور مشمول باید 90 درصد فضای باز سرزمین بریتانیا را در پوشش دهد و پوشش خود را در داخل 140 هزار ساختمان بهبود بخشد و همچنین اقدام به نصب حداقل 500 دکل جدید در مناطق روستایی کند.
 
یک شبکه روستایی
با این حال، باکستر، این طرح را به دلیل عدم جاه‌طلبی شدیدا مورد انتقاد قرار می‌دهد، ضمن آنکه هزینه‌ای عظیمی که اپراتور برای اجرای آن متحمل می‌شود را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد.
 
او گفت که قانون گذار باید طرحی را برای یک شبکه روستایی ایجاد کند که اپراتورهای کشور، به طور مشترک در یک زیرساخت مشترک سرمایه‌گذاری کند.
 
علاوه بر آن، وی از مسئولان خواست تا مجوز رگولاتوری برای بلندتر شدن دکل‌های تلفن همراه در مناطق روستایی این کشور را تسهیل کنند.
 
Baxter همچنین استدلال کرده که برنامه Ofcom تنها به سود دو اپراتور تلفن همراه خواهد بود، اما یک شبکه واحد برای هر چهار اپراتور کشور با توجه به پوشش مفید خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.