تلفن همراه

گجت

گوشی

April 15, 2019
16:14 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98795

شیاومی بیش از یک تولید کننده گوشی‌های هوشمند است

شیائومی به لطف گوشی‌های خود که مقرون به صرفه‌اند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه می‌دهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) ۴۴ محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشی‌های هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی می‌کنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
 
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشی‌های هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقه‌بندی‌های مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار می‌فروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آن‌ها برای اتصال به یکدیگر به فروش می‌رساند.
 
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشی‌‌های خود به دست می‌آورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشی‌های هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاه‌های گوشی همراه اکتفا نکرده‌اند معلوم می‌شود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکت‌های بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها می‌توانند برای آن جبران کنند.
 
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی می‌تواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانواده‌های زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل می‌شوند.
 
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاه‌های فیزیکی که خریداران می‌توانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشی‌هایش به میان می‌آید کشمکش‌هایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
 
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان می‌باشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپ‌های AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازنده‌های گوشی‌های همراه، ادامه خواهد داد.
 
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمی‌باشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری می‌کنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشی‌های همراه می‌توانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگی‌ای که قبلا تاسیس شده‌اند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.