تلفن همراه

گجت

April 15, 2019
16:15 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98796

شیائومی گجت مترجم هوشمند انگلیسی خوان را کرادفاند کرد

شیائومی یکی دیگر از محصولات نوآورانه خود را تحت پلت فرم کرادفاندینگ Youpin راه اندازی کرده است. این محصول همراه انگلیسی خوان Lighten AI نام دارد. همانطور که از اسمش مشخص است این ابزار خدمات ترجمه را برای چینی زبان‌ها ارائه می‌دهد. این محصول به پشتیبانی از یک گوشی هوشمند نیاز دارد زیرا با برنامه‌ای همراه است که دارای دیکشنری کمبریج و یکی دیگر از دیکشنری‌های ساده می‌باشد.
 
 
مترجم همراه شیائومی دارای یک دوربین ۱۳MP سونی IMX214 است و از متون کتابی که در جلوی آن قرار دارد، عکس می‌گیرد. این دوربین دارای یک زاویه گسترده است و می‌تواند از متونی با سطح ۱۷۵۰ سانتیمتر مربع عکس بگیرد. نوع کتاب از کتاب‌های تصویری کودکان گرفته تا مقالات امتحانی، مجله یا هر گونه کتاب دیگر با متون انگلیسی می‌تواند متفاوت باشد. این دستگاه در واقع تمام متون روی کتاب را ترجمه نمی‌کند، بلکه هر کلمه‌ای را که با انگشت اشاره شود ترجمه می‌کند و معنای آن در برنامه گوشی‌ هوشمند نمایش داده می‌شود. برنامه حتی تلفظ کلمه را نیز فراهم می‌کند. کارایی برنامه توسط نوع فونت، خط فاصله و فرمت نگارش متن، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.
 
 
این دستگاه فوق‌العاده سبک وزن است و تنها ۱۹۰ گرم می‌باشد و ابعاد آن هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود ۳۴x34x1.62 میلیمتر است. سر آن کشویی است تا دوربین را زمانی که لازم است از آن استفاده شود در اختیار قرار دهد. بر خلاف اندازه، یک باتری بزرگ ۲۶۰۰mAh در زیر بدنه آن قرار دارد. همچنین این دستگاه دارای تثبیت کننده خلاء است که به رغم داشتن فریمی باریک آن را محکم حفظ می‌کند. این دستگاه توسط تراشه AI Intel قدرت رسانی می‌شود.
 
مترجم انگلیسی همراه شیائومی در حال حاضر برای کرادفاندینگ در Youpin شیائومی با قیمت ۳۹۹ یوان (۵۹ دلار) در دسترس است. انتظار می‌رود که در ۲۳ ماه مه فروش خود را شروع کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.