امنیت

فناوری اطلاعات

April 15, 2019
19:07 دوشنبه، 26ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98800

هکرها با یک نرم‌افزار وارد حساب بانکی شما می‌شوند!

 
کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که نرم افزار معروف ویرایش محتوای چندرسانه‌ای VSDC به هکرها اجازه ورود و نفوذ به اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران را می‌داده است.
 
به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون اهمیت امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از کارشناسان و پژوهشگرانی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت و تحقیق می‌کنند، به بررسی آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در نرم افزار و سرویس‌های مختلف اقدام می‌کنند تا کاربران در فضای مجازی از احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی آنها مطلع شده و هم زمان شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم افزارهای مذکور نیز به برطرف کردن مشکل امنیتی مربوطه بپردازند و یک نسخه به‌روزرسانی جدید از آن را تهیه و منتشر کنند.
 
در سال‌های اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های مختلف در سراسر جهان منتشر می‌شود که همواره نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از انتشار بدافزار، جاسوس افزار و تروجان های پیشرفته به حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران نفوذ پیدا کرده و از آنها برای اهداف و انگیزه‌های شوم خود سو استفاده کنند.
 
تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت هکرنیوز حاکی از آن است که نرم افزار معروفی که تاکنون برای ویرایش محتوای چندرسانه‌ای توسط خیل عظیمی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفته است، حالا با انتشار یک تروجان خطرناک به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌داده تا با نفوذ به حساب‌های بانکی کاربران به اطلاعات شخصی موردنظر آنها دسترسی پیدا کنند.
 
وب سایت رسمی توسعه دهنده این نرم افزار که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برنامه‌های ویرایش و تبدیل ویدئو و محتوای چندرسانه‌ای در جهان محسوب می‌شود، در این خصوص اعلام کرده است که بالغ بر ۱.۳ میلیون نفر از بازدیدکنندگان این سایت قربانی تروجان خطرناک مذکور شده و احتمالاً هکرها توانسته‌اند به حساب‌های بانکی و اطلاعات مالی و محرمانه آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.