اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2019
17:39 چهارشنبه، 28ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98843

ارائه خدمات رایگان به استارت‌آپ‌ها در بودجه شهرداری پیش‌بینی شد

 
 
امکان ارائه خدمات رایگان به استارت‌آپ‌ها از سوی شهرداری در بودجه امسال شهرداری تهران پیش‌بینی شد.
 
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تبصره ۳۶ قانون بودجه شهرداری تهران که در روزهای پایانی سال گذشته به تصویب شورای شهر تهران رسید، شهرداری تهران ملزم شده تا خدماتی را به صورت رایگان در اختیار استارت‌آپ‌ها برای ارائه سرویس‌های نوین شهری قرار دهد و استارت‌آپ‌ها نیز در مقابل در صورت درآمدزایی با کمک این سرویس‌ها، باید سهمی از درآمدشان را در اختیار شهرداری قرار دهند.
 
بهاره آروین عضور شورای شهر تهران با تایید این خبر در گفت‌وگو با پیوست گفت: «براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مکان‌هایی برای فعالیت استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده که همراه با ارائه برخی مجوزها و خدمات توسط شهرداری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و پس از سوددهی در سقف‌های مشخص شده، سهمی از درآمد نصیب شهرداری خواهد شد.»
 
او ادامه داد: « پیشبرد این سیاست‌ها به یک کارگروه متمرکز میان استارت‌آپ‌ها و شهرداری تهران و به میانجی‌گری شورا به عنوان نهاد سیاست‌گذار نیاز دارد که بتوانند تعامل بهتری با هم داشته باشند.»
 
او در پاسخ به اینکه چرا داده‌های شهرداری به صورت باز در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار نمی‌گیرد گفت: «برخی مسائل امنیتی به شکل سنتی از گذشته در این مورد مطرح می‌شده و چون بخشی از این اطلاعات مربوط حوزه حمل و نقل عمومی است نسبت به آن مقاومت‌هایی وجود دارد. اما این اجماع در سطح مدیریتی شهرداری دیده می‌شود که باید بتوانیم اطلاعات بخش مربوط به مترو و اتوبوس را هم در اختیار عموم قرار دهیم و دیتا‌ها در این زمینه قابل استفاده شود.»
 
او ادامه داد: «از سویی این ارتباط باید دو طرفه باشد تا موثر واقع شود. به عنوان مثال برای نگارش طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک نیاز است که بدانیم بیشترین سفرهای درون شهری از کجا به کجاست. اسنپ، تپسی و سایر اپلیکیشن‌های درخواست خودرو، استارت‌آپ‌هایی هستند که بخش مهمی از حمل‌ونقل تهران را بر عهده دارند و داده‌های ارزشمندی را در این حوزه  جمع‌آوری کرده‌اند.» او تاکید می‌کند که باید در این زمینه تعامل انجام شود و استارت‌آپ‌ها داده‌های این‌چنینی را ارائه دهند و در ازای آن به برخی داده‌های مرتبط به کسب‌وکارشان در شهرداری دسترسی داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.