تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2019
14:15 شنبه، 31ام فروردینماه 1398
کد خبر: 98892

عقب‌نشینی آمازون از بازار چین

آمازون در ماه های آتی دفتر خود در چین را خواهد بست به این معنی که مشتریان چینی دیگر نمی‌توانند از فروشندگان چینی در این کشور خرید کنند.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، آمازون در بیانه‌ای اعلام کرد که فروشندگان چینی در وبسایت چینی این شرکت قادر به فروش محصولات خود نخواهند بود.
 
آمازون دلیل خود را از این تصمیم اعلام نکرده است ولی تاکید کرده است که تمرکز خود را بر خرید مشتریان چینی از دیگر کشورها و انتقال آن به چین خواهد گذاشت.
 
آمازون در حال رقابت با غول فروش اینترنتی چین مانند «علی بابا» است.
 
آمازون ۱۵ سال پیش در پی خرده فروشی برای یک کتابفروشی وارد بازار چین شد. مقام‌های این شرکت می‌گویند در مقایسه با رقبای داخل چین بازار بسیار محدودی را در دست دارند.
 
مطابق  گزارش انجمن فروشندگان اینترنتی بازار خرده فروشی در چین بسیار بزرگ است و به حدود دو تریلیون دلار در سال می‌رسد. بازار ایالات متحده تنها یک چهارم آن است.
 
بیش از نیمی از خرید های اینترنتی چین توسط علی بابا انجام می‌شود و یکی از دیگر رقبای مهم چین «جی دی» یا JD.COM  است.
 
«بن کاوندر» تحلیلگر بازار چین در موسسه تحقیقات چین می‌گوید «رقابت بین شرکت‌های بومی بسیار زیاد است و آمازون از نوعی عدم شهرت در آنجا رنج می‌برد. از طرفی آمازون باید کلی برای تبلیغات هزینه کند تا بتواند با شرکت‌های داخلی بر سر قیمت رقابت کند.»
 
کاربران سایت چینی از ۱۸ جولای به بعد محصولات را تنها میتوانند از وبسایت جهانی آمازون دنبال کنند.
 
آمازون تاکید کرد که ما در چند سال گذشته بر خرید های فرامرزی تمرکز کرده بودیم که نتیجه خوبی هم از آن گرفته بودیم. ما هنوز به دیگر سرویس‌هایمان در چین همچون خدمات «کلود» و فروش کتابخوان‌های الکترونیکی درآنجا ادامه خواهیم داد.
 
در ادامه آمازون می‌گوید که ما بنیان‌های قوی را برای سرمایه‌گذاری در چین احداث کرده‌ایم و می‌دانیم که آینده خوبی در چین خواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.