تلفن همراه

گوشی

April 22, 2019
22:46 دوشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98959

رقابت شانه‌به‌شانه هوآوی و سامسونگ در بازار جهانی موبایل

 
2018 سالی مانند ترن هوایی برای هوآوی بود که توانست اپل را در بازار موبایل به زیر کشیده و رتبه دوم فروش را در اختیار گیرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، کمپانی چینی توانست در سال 2018 بیش از 206 میلیون گوشی بفروشد که این رقم در سال 2017 حدود 153 میلیون بود.
 
درحالی‌که تحلیلگران بازار مانند Strategy Analytics و IDC آمار جدید 2019 را منتشر نکرده‌اند، اما هوآوی معتقد است تا آخر سال به رقم فروش سامسونگ رسیده و در سال 2020 از سامسونگ هم جلو خواهد زد.
 
طبق گزارش منتشرشده توسط ساوث چاینا مورنینگ پست، هوآوی بین ژانویه و مارس 2019 بیش از 59 میلیون گوشی هوشمند راهی بازار جهانی کرده که از رقم 39 میلیون پیش‌بینی‌شده فراتر رفت.
 
اپل هنوز آمار خود را منتشر نکرده اما در فصل اول 2018 اپل 52 میلیون گوشی فروخت و حالا با رقم 59 میلیون هوآوی، شکاف میان این دو کمپانی بیشتر هم خواهد شد.
 
قطعاً اپل نخواهد توانست جایگاه دومی خود را از هوآوی پس بگیرد و چندین فصل مالی نیاز دارد تا خود را بالا بکشد.
 
درنهایت هوآوی امسال بتواند 250 تا 260 میلیون گوشی بفروشد که در این صورت همچنان سامسونگ اول خواهد ماند.
 
درآمد 27 میلیارد دلاری هوآوی که 39 درصد رشد را نشان می‌دهد، قابل‌توجه بوده و حکایت از رشدی بالا را دارد. هوآوی با فروش گوشی‌های 5جی نیز می‌تواند بازار جدیدی برای خود ایجاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.