بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 23, 2019
15:57 سه شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 98985

فرابورس فضای خوبی برای رشد فین‌تک‌ها ایجاد کرده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فرابورس فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه فین‌تک‌ها ایجاد کرده است، تاکید کرد که بازیگران اصلی سنتی اقتصاد برای رشد خود باید روی فین‌تک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
 
سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2019) با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در حوزه استارت‌آپی افتاده و فین‌تک‌ها در این مدت اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: تلفیق بخش سنتی با این بخش بسیار مهم است و اکنون بانک‌ها به دنبال آن هستند که از پتانسیل فین‌تک‌ها استفاده کنند.
 
به گفته ستاری در آینده، بانک‌ها را به این شکل نخواهیم داشت؛ اما بانکداری از بین نمی‌رود. در عین حال بانک‌ها باید بدانند که اگر وارد فضای تکنولوژیک نشوند، نابود می‌شوند و در حوزه‌های دیگر هم این موضوع صدق می‌کند، چنان‌که بیمه‌ها هم اگر در این حوزه وارد نشوند در آینده نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.
 
ستاری با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در دولت دوازدهم، گفت: در حال حاضر حدود 4300 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 6000 استارت‌آپ در کشور فعالیت می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها طی سه چهار سال گذشته ایجاد شده‌اند.
 
به گفته وی فرابورس فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه فین‌تک‌ها ایجاد کرده است و اتفاق خوب دیگر که در پایان سال گذشته نهایی شد نیز بحث صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌های جسورانه بود.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد که سرمایه‌گذاری‌ روی کسب‌وکارهای نوپا باید حدود 20 تا 30 درصد از سرمایه‌گذاری کشور را در بر بگیرد؛ چراکه دیگر با تسهیلات و اعطای وام، بخش‌های اقتصادی رشد نمی‌کنند.
 
ستاری با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم جلو نسل جدیدی که در حوزه استارت‌آپ‌ها وارد شده‌اند را بگیریم، گفت: این‌ها جوان‌اند و انگیزه دارند و اگر بخواهند جلو آن‌ها بایستند به جایی نمی‌رسند. من نیز همیشه به آن‌ها گفتم هر زمانی که جلو شما ایستادند بدانید که بعد از این اتفاق، پیروزی است.
 
گفتنی است معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با هیات همراه با حضور در سالن فین‌استارز پلاس، این رویداد تخصصی در حوزه فین‌تک را افتتاح کرد و از استارت‌آپ‌های حاضر در این سالن بازدید کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.