سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 24, 2019
15:53 چهارشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99025

ایلان ماسک تاکسی روباتیک می‌سازد

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا برای مبارزه با شرکت‌های اوبر و لیفت، قصد دارد تا سال میلادی آینده یک میلیون فروند خودروی خوردان راهی جاده‌ها کند.
 
به گزارش Vanityfair، با این حساب اگر ایلان ماسک روی حرفش بایستد، به زودی تاکسی‌های اوبر و لیفت با تاکسی روبات‌های تسلا جایگزین خواهد شد.
 
مدیرعامل تسلا در حضور حضار و همچنین سرمایه‌گذاران و تحلیلگران ادعا کرد که جدیدترین طرحش را برای ایجاد اختلال در صنعت به اشتراک‌گذاری خودرو مطرح کرده است و قصد دارد به زودی و تا سال میلادی آینده، ناوگان جدیدی از تسلا را راهی خواهد کرد که خودشان رانندگی می‌کنند.
 
طبق گفته ماسک، مالکان خودروهای تسلا که خودروهای‌شان قابلیت رانندگی خودمختار را دارند، به زودی می‌توانند وسایل نقلیه خود را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند این قابلیت را فعال کنند تا همانند خودروهای اوبر و لیفت، آنها را به مقصد برسانند.
 
البته ماسک به برخی محدودیت‌های قانونی در این زمینه اشاره کرد، اما گفت که بسیار مطمئن است و پیش‌بینی می کند این ایده در سال آینده در برخی از ایالت‌های آمریکا اجرایی می‌شود.
 
گفتنی است که شرکت اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی یکی از پیشروترین شرکت‌های تاکسیرانی آنلاین در سطح جهان است و با طرح‌هایی مثل تاکسی پرنده، همیشه در اخبار جنجالی جای داشته است.
 
حال تسلا با هدف برنامه‌ریزی تولید یک میلیون روبات تاکسی تا سال آینده، تصمیم به رقابت جدی با اهداف بلند مدت اوبر و لیفت گرفته است. ایلان ماسک اعلام کرده است که تاکسی‌های روباتیک تسلا، یا به قول ایلان ماسک «روبو تاکسی»  در پلت‌فرمی مشابه با پلت‌فرم اوبر و لیفت کار می‌کنند، اما اساسا به شکل خودران سرویس‌دهی می‌کنند و نیازی به راننده ندارند.
 
ماسک در این خصوص گفت: مطمئنا تا سال آینده، ما بیش از یک میلیون روبو تاکسی در جاده‌ها داریم و روبو تاکسی‌ها برای ساکنان شهرهای مختلف به طور قابل توجهی ارزان‌تر از آنچه که اوبر و لیفت از مشتریان خود می‌گیرند، خواهد بود. افزون بر این، طرح مذکور در هر سال سودی 30 هزار دلاری برای تسلا خواهد داشت.
 
ماسک افزود: پیام اصلی ما به مصرف کنندگان این است که در جهان امروزی و بر اساس مسایل مالی، خرید هر چیزی به غیر از محصولات تسلا دیوانگی خواهد بود.
 
تسلا برای این کار می‌خواهد از ۲۵ تا ۳۰ درصد از سود خود بگذرد و صاحبان خودروهای تسلا باید بقیه این مبلغ را خودشان بپردازند تا خودروهای خود را خودمختار کنند. ولی به قول ماسک، با این کار و در واقع تبدیل خودروی خود به روبوتاکسی، می‌توانند سالانه 30 هزار دلار به جیب بزنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.