تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 26, 2019
22:42 جمعه، 6ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99096

گوگل در پی تسخیر بازار گوشی‌های غیر لمسی

شهر سخت افزار: این روزها تقریباً تمامی افراد به گوشی‌های لمسی خود عادت کرده‌اند و کمتر کسی را در حال استفاده از دکمه‌های فیزیکی گوشی‌های غیر لمسی برای انجام امور روزمره مشاهده می‌کنید. بنابر اخبار جدید گوگل قصد دارد به بازار گوشی‌های غیر لمسی ورود کند و پای سیستم‌عامل خود را به این گوشی‌ها نیز باز کند.
 
اگر نگاهی به بازار اسمارت‌فون‌ها بیاندازید، متوجه سهم 0.9 درصدی KaiOS خواهید شد. این سیستم به طور اختصاصی برای گوشی‌های غیر لمسی توسعه یافته و در میان کاربران نیز تقریباً محبوب است. شاید باورش سخت باشد اما سهم گوشی‌های غیر لمسی مجهز به KaiOS از گوشی‌های مجهز به ویندوزفون بیشتر است!
 
با انجام یک ضرب ساده متوجه رقم بسیار بزرگ سهم 0.9 درصدی گوشی مجهز به KaiOS خواهید شد. البته آنطور که پیدا است، KaiOS از این پس تنها نخواهد بود و مجبور به رقابت با حریفی قدر خواهد بود. بنابر اخبار جدید گوگل قصد دارد به بازار گوشی‌های غیر لمسی ورود کند و پای سیستم‌عامل خود را به این گوشی‌ها نیز باز کند.
 
کاربران سایت 9to5Google به تازگی کدهای جدیدی در مرورگر Chromium پیدا کرده‌اند که از آماده سازی این مرورگر برای گوشی‌های غیر لمسی خبر می‌دهد. این کدها نشان‌دهنده سازگاری این مرورگر با دکمه‌های فیزیکی و گوشی‌های غیر لمسی هستند. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات منتشر شده توسط وبسایت 9to5Google را مشاهده کنید.
 
همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، نتیجه این کدها به آنچه در مرورگر Chrome موجود روی اسمارت‌فون خود مشاهده می‌کنید بسیار نزدیک است. با این حال بسیاری از کاربران بر این باورند که آماده سازی این کدها نمی‌تواند دلیل محکمی برای ورود گوگل به حوضه گوشی‌های غیر لمسی باشد.
 
اما اگر با کمی دقت بیشتر به اسکرین‌شات‌های بالا نگاه کنید، متوجه آیکون سیستم اندروید Oreo در گوشه تصویر خواهید شد که نشانه محکمی از حضور سیستم‌عامل اندروید در یک گوشی غیر لمسی است. با این حال، هنوز نمی‌توان اظهار نطر قطعی در این باره کرد و باید منتظر اخبار تکمیلی ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.