اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 30, 2019
14:01 سه شنبه، 10ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99212

توانیتو؛ اولین پلتفرم توانمندساز افراد با نیازهای خاص

«شاید برای شما کارهایی ساده‌ای مانند خرید رفتن راحت باشد؛ اما برای ما معلولان این کارها سخت است. ما باید برای کارهای ساده بجنگیم، جنگیدن برای کارهای بزرگ همیشه با کارهای ساده شروع می‌شود. پس ما باید اول بتوانیم کارهای ساده را انجام دهیم.» این اظهارت وحید رجبلو،‌ بنیان‌گذار استارت‌آپ توانیتو در مراسم رونمایی از اولین وب‌سایت توانمندسازی افراد با نیازمندی‌های خاص است.
وب‌سایت توانیتو ( ۹ اردیبهشت) با حضور اعضای تیم این استارت‌آپ رونمایی شد تا به بستری برای برقراری ارتباط میان عرضه‌کنندگان خدمات و خدمات گیرندگان توانیاب و افرادی با نیازمندی خاص تبدیل شود.
 
در مراسم رونمایی از این وب‌سایت، اعضای استارت‌آپ توانیتو بارها یادآور شدند که این سرویس قرار است نیازهای افراد خاص از جمله معلولان را برطرف کند. خدمات گیرندگان  این سایت را افرادی با نیازهای ویژه شامل معلولان، سالمندان، مصدومان، افراد با بیماری‌های خاص و زنان باردار تشکیل می‌دهند.
 
وحید رجبلو، بنیان‌گذار استارت‌آپ توانیتو در گفت‌‌وگو با پیوست در مورد شکل‌گیری کسب‌وکارش گفت: « ایده این استارت‌آپ ۲ سال پیش به ذهن من آمد؛ اما به دلیل محدودیت‌هایم اجرای آن زمان برد. در آن زمان خواهر و برادرانم کارهای من را انجام می‌دادند. همان زمان به این فکر می‌کردم که باید کارهایم را خود انجام دهم و فکر کردم کاش بتوانم وب‌سایتی راه‌اندازی کنم تا به افرادی که نیازهای خاص دارند، خدماتی ارائه دهد. البته  من به دلیل محدودیت‌ها و موانع نتوانستم این ایده را همان زمان و به سرعت پیاده کنم.»
 
او ادامه داد: «توانیتو وب‌سایت دوسویه است. سمت کاربر و سمت خدمات دهنده. فردی که عرضه‌کننده سرویس باشد یا کسب و کاری داشته باشد مانند پزشک یا وکیل می‌تواند در این سایت مدارک شغلی و هویتی خود را برای افراد نیازمند با شرایط خاص ثبت کند. پشتیبانی ما این مدارک را استعلام می‌کند و وقتی صحت آن تایید شد، خدمات این افراد روی سایت عرضه می‌شود.»
رجبلو در مورد نحوه خدمات گیرنده‌ها از این وب‌سایت بیان کرد: «افرادی که خدمات‌گیرنده هستند، طبق نیاز خود چه در داخل منزل چه در محل کار سرویس را رزرو می‌کنند و در زمانی که تعیین کردند سرویس مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.»
 
بنیانگذار توانیتو به مدل کسب درآمدی استارت‌آپ خود نیز اشاره و افزود: « ما دو نوع مدل کسب درآمد از طریق این وب‌سایت داریم؛ یعنی دریافت حق عضویت و و یا دریافت درصدی از ارائه خدمات کسب‌وکاری که روی این وب‌سایت قرار می‌گیرد. درمورد حق عضویت به عنوان مثال یک دندان‌پزشک تعرفه خاصی ندارد بنابراین از او حق عضویت می‌گیریم. اما اگر فردی کاردرمان باشد و برای هر جلسه تعرفه مشخصی داشته باشد، به صورت درصدی از او کسب درآمد می‌کنیم.»
 
در مراسم رونمایی از وب‌سایت توانیتو؛‌ سارا حلم‌زاده، مدیر محصول توانیتو نیز در توضیح بیشتر این وب‌سایت گفت: «توانیتو ابزار دسترسی افراد با نیازهای خاص به سرویس‌ها و خدمات گوناگون است. این سرویس مخاطبان گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.»
او در مورد نحوه استفاده خدمات‌دهند‌ه‌ها و خدمات گیرنده‌ها از سایت توانیتو اعلام کرد: «خدمت ‌گیرنده‌ها می‌توانند بسیار راحت به این وب‌‌سایت مراجعه و پروفایل خود را تکمیل و خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند. البته برای خدمات‌دهنده‌ها مسیر ثبت‌نام طولانی‌تر است.»
 
حلم‌زاده ادامه داد: «خدمات‌‌دهنده‌ها در این سایت شامل پزشکان، پرستاران، آرایشگرها، خیاط‌ها و غیره هستند. آنها برای اعتبارسنجی باید مدارک شغلی، مدارک هویتی و خدمت مورد نظر خود را در سایت ثبت کنند. افراد خدمات‌دهنده در مشاغل مختلف در نظر گرفته شده این سرویس همچنین باید زمان‌بندی نیز برای عرضه خدمت خود مشخص کنند.» به گفته او توانیتو محل کار خدمات‌دهنده‌ها را نیز بررسی می‌کند تا برای خدمات‌گیرندگانش  مناسب‌سازی شده باشد.
 
حلم‌زاده در این مراسم تاکید کرد که اپلیکیشن‌ عرضه‌کنندگان خدمات توانیتو نیز به زودی به صورت آزمایشی در سایت قرار می‌گیرد و پلیکیشن خدمات‌گیرنده‌گان نیز تا یک هفته دیگر عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.