اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 4, 2019
12:39 شنبه، 14ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99258

انتقاد شدید وزیر ارتباطات از شهرداری کرمان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید ظرف دو هفته شهرداری کرمان همکاری لازم جهت نصب سایت‌های اپراتور تلفن‌ها همراه را فراهم کند اظهار کرد: اگر شهرداری در این بازه زمانی همکاری لازم را انجام نداد؛ وظیفه دارید همه سایت‌هایی که مقرر است در کرمان نصب شود، را جمع‌آوری کنید. ۲۰ سایت 4G در کرمان آورده‌ایم متأسفانه هنوز در انبارها بوده این درحالیست که سایر استان‌ها به دنبال چنین امکاناتی هستند و باید این ۲۰ سایت تا پایان شهریورماه اجرا شوند.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی" در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان کرمان با تأیید اینکه لینک‌های شهری و جاده‌ای استان کرمان در برخی موارد مشکل دارد، گفت: ما که در تهران هستیم اما با این مشکلات آشنا هستیم اما گویا برخی در درون استان از این مشکلات آگاهی و خبری ندارند!!
 
وی اتصال شبکه انتقال استان کرمان را وصله پینه‌ای دانست، ادامه داد: به نظر می‌رسد که شبکه انتقال استان کرمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر یک شبکه شهر دچار مشکل و قطعی گردد، همه دستگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد که برازنده این استان و جمهوری اسلامی نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه فیبر نوری استان کرمان باید اصلاح شود. بایستی هر شهر به صورت مستقل حداقل به دو فیبر نوری مجهز باشد.
 
وی با بیان این مطلب که اجرای ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای کرمان ابلاغ شده است، عنوان کرد: اتصال بین استان‌ها وظیفه زیرساخت‌هاست و داخل استان و شهرها برعهده مخابرات است، اجرای فیبر نوری وظیفه بخش خصوصی نیست و نباید تکلیف خود را بر دوش بخش خصوصی بیندازید؛ اگر پول ندارید دلیلی نمی‌شود وظیفه خودتان را بر دوش دیگری بیندازید.
 
آذری‌جهرمی با انتقاد شدید از اینکه در استان کرمان اجرای یک پروژه ۲۸ کیلومتری فیبرنوری (مسیر کرمان به ماهان) ۲ سال به طول می‌انجامد اظهار کرد: واقعاً نمی‌فهمم که اجرای پروژه‌ای که بر عهده دولت است را باید بخش خصوصی انجام دهد؟ این وظیفه حاکمیت است. اگر بخش خصوصی فردا گفت که فیبرم را جمع می‌کنم چه کار خواهید کرد؟ پروژه‌ای که می‌توان در ۴۵ روز اجرا کرد چرا باید ۲ ساله، اجرایی شود؟
 
وی با تاکید بر آنکه در شهریورماه باید شبکه انتقال استان کرمان از طریق سینا (گروه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات سینا، به‌عنوان هلدینگ تخصصی فاو) بالا آید، اظهار کرد: انتقال استان کرمان مشکل دارد و شاخص‌های کیفی در کرمان پایین هستند، لذا باید مشکل انتقال در استان کرمان حل شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از ارائه آمار متناقض در این جلسه از سوی مدیران استانی بیان کرد: باید گزارش دقیقی به بنده داده شود که اگر تا شهریور ماه همه این پروژه‌ها اعمال شود به کجا خواهید رسید؟ باید نیازهای همراه اول و ایرانسل را تأمین کنید و نیاز دسترسی را به بنده اطلاع دهید.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه باید ظرف دو هفته شهرداری کرمان همکاری لازم جهت نصب سایت‌های اپراتور تلفن‌ها همراه را فراهم کند اظهار کرد: اگر شهرداری در این بازه زمانی همکاری لازم را انجام نداد؛ وظیفه دارید همه سایت‌هایی که مقرر است در کرمان نصب شود، را جمع‌آوری کنید. ۲۰ سایت 4G در کرمان آورده‌ایم متأسفانه هنوز در انبارها بوده این درحالیست که سایر استان‌ها به دنبال چنین امکاناتی هستند و باید این ۲۰ سایت تا پایان شهریورماه اجرا شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.