اپلیکیشن

تلفن همراه

May 4, 2019
13:28 شنبه، 14ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99281

یزدی‌ها بیشترین بازی را از کافه بازار دانلود کرده‌اند

 کاربران استان یزد‌ بیشترین بازی را از کافه‌بازار دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند.
کافه بازار در آخرین گزارش تحلیل خود از رفتار کاربران تلفن همراه اندرویدی اعلام کرده است ۶۹.۱ درصد کاربران بازار استان یزد حداقل یک بازی در گوشی خود دانلود کرده‌اند، میانگین این رقم در کشور نیز نشان می‌دهد که ۶۵.۳ درصد کاربران کافه بازار حداقل یک بازی روی گوشی موبایلشان دارند. طبق همین گزارش در مقابل کاربران ایلامی با ۶۲.۸ درصد کمترین تعداد نصب بازی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
در گزارش کافه بازار کاربرانی که حداقل ۱۰ بازی نیز روی گوشی خود نصب کرده‌اند مشخص شده‌است، این گزارش نشان می‌دهد ۶.۵ درصد کاربران کافه بازار بیشتر از ۱۰ بازی روی گوشی خود نصب کرده‌اند. این تعداد در استان یزد ۸.۶ درصد و در ایلام به عنوان کمترین تعداد نصب بازی ۵.۶ درصد است.
با اینکه کاربران استان یزد بیشترین بازی را روی گوشی‌‌های خود نصب کردند اما بررسی‌ها روی کاربرانی که حداقل ۵۰ بازی نصب کرده‌اند، نشان می‌دهد ۰.۴ درصد کاربران استان بوشهر بیش از ۵۰ بازی روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند و از نظر تعداد نصب بازی بوشهری‌ها گوی سبقت را از یزدی‌ها ربوده‌اند. میانگین نصب بیش از ۵۰ بازی روی گوشی تلفن همراه در کل کشور در حدود ۰.۳ درصد است و از همه کمتر به استان خراسان رضوی اختصاص دارد. 
 
نمودار زیر نشان‌دهنده تعدا بازی‌های نصب شده روی تلفن همراه کاربران ایرانی در هر استان است:
 
در این گزارش مشخص شده است که چه تعداد از کاربران گوشی‌های اندروید در ایران فقط بازی ایرانی نصب کرده‌اند و چه تعداد علاوه بر بازی ایرانی بازی خارجی نیز روی گوشی خود دارند. از میان ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار ۶ میلیون نفر فقط به بازی‌های ایرانی علاقه‌مند هستند. ۶ میلیون کاربر نیز تنها بازی‌های خارجی را روی گوشی نصب کرده‌اند و ۱۴ میلیون کاربر نیز  هر دو بازی ایرانی و خارجی را روی گوشی‌های خود نصب کرده و با آن بازی می‌کنند.
 
این نمودار نشان می‌دهد چه سهمی از کاربران کافه بازار، فقط به بازی ایرانی، فقط به بازی خارجی و هر دو نوع بازی را روی تلفن همراه خود نصب دارند
 
در پایان گزارش کافه بازار نیز پرطرفدارترین بازی‌ها در هر استان مورد بررسی قرار گرفته‌اند. براین اساس بازی ایرانی آمیرزا بیشترین تعداد نصب از کافه بازار را به خود اختصاص داده است. بعد از آن Clash of Clans و Swipe Brick Breaker قرار دارند. این گزارش نشان می‌دهد حدود ۱۴.۹ درصد کاربران کافه بازار بازی آمیرزا را روی گوشی خود نصب کرده‌اند. در این بین کاربران استان اصفهانی‌ با ۱۸.۳ درصد علاقه بیشتری به آمیرزا نشان داده‌اند. اما با ۱۰.۸ درصد، کاربران استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان نصب بازی آمیرزا را به خود اختصاص داده‌اند.
بعد از آمیرزا، بازی Clash of Clans بیشترین مخاطب را در بین کاربران کافه بازار به خود اختصاص داده است و حدود ۸.۹ درصد کاربران این بازی را روی گوشی موبایل خود نصب کرده‌اند. مردم سیستان و بلوچستان با حدود ۱۳.۵ درصد بیشترین نصب بازی Clash of Clans را داشته‌اند. اما استان مازندران تنها ۷.۱ درصد این بازی‌ را در گوشی خود دارند.
Swipe Brick Breaker که سومین بازی پرطرفدار کاربران کافه بازار است نیز روی گوشی ۷.۳ درصد کاربران کل کشور نصب شده همچنین ۱۳.۸ درصد کاربران استان اردبیل نیز این بازی را دانلود و نصب کرده‌اند. در طرف مقابل تنها ۱.۸ درصد از کاربران بوشهری این بازی را در گوشی‌‌های خود نصب می‌کنند.
 
این نمودار پرطرفدارترین بازی‌ها را در هر استان نشان می‌دهد:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.