تلفن همراه

گوشی

May 5, 2019
14:36 یکشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99296

اپل درباره عمر شارژ آیفون دروغ می گوید

تحقیقات یک سازمان حمایت از مصرف کنندگان در انگلیس نشان می دهد عمر شارژ موبایل های دو شرکت اپل و «اچ تی سی» کمتر از میزانی است که آنها ادعا می کنند.
 
به گزارش هافینگتون پست، مؤسسه «?Which» به تازگی تحقیقی درباره عمر شارژ باتری‌های موبایل انجام داده است.
 
«?Which» نام تجاری یک سازمان حمایت از مصرف کنندگان در انگلیس است. این سازمان با آزمایش محصولات مصرفی مختلف به مشتریان کمک می‌کند هنگام خرید کالا و خدمات آگاهانه تصمیم گیری کنند. طبق تحقیق این بنیاد اپل و «اچ تی سی» عمر شارژ باتری موبایل‌های برخی مدل‌های مشهور خود را بسیار بالاتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند.
 
این سازمان در حقیقت پس از آزمایش ۵۰ موبایل از ۵ برند مشهور این نتایج را اعلام کرده است. هدف سازمان از این آزمایش مدت زمان متوسط استفاده مداوم از موبایل در زمانی است که شارژ دستگاه کامل است.
 
این سازمان ۹ مدل از دستگاه‌های آیفون را آزمایش کرد. به گفته «?Which» عمر شارژ تمام دستگاه‌ها کمتر از میزانی بود که شرکت اپل ادعا می‌کند. به عبارت دیگر عمر شارژ باتری بین ۱۸ تا ۵۱ درصد کمتر از مدت زمانی بود که اپل اعلام کرده بود.
 
همچنین بیشترین میزان ادعای غیر واقعی عمر شارژ به «آیفون ایکس آر» تعلق داشت. طی آزمایش‌ها عمر شارژ این دستگاه ۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه بود. حال آنکه این شرکت ادعا می‌کند عمر شارژ باتری آن حدود ۲۵ ساعت است.
 
از سوی دیگر عمر شارژ موبایل‌های شرکت اچ تی سی نیز کمتر از میزان ادعا شده بود. این شرکت ادعا می‌کند عمر شارژ دستگاه‌هایش حدود ۲۰.۵ ساعت است حال آنکه طبق بررسی‌های «?Which» فقط ۱۹.۶ ساعت است. این رقم ۵ درصد کمتر از میزان ادعای شرکت است.
 
اما جالب آنکه طی آزمایش‌ها، عمر شارژ دستگاه‌های متعلق به شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و سونی عمر شارژ دستگاه‌های بیشتر از میزانی بود که شرکت‌ها به طور رسمی اعلام کرده بودند. آزمایش‌ها نشان داد عمر شارژ دستگاه‌های سونی ۲۱ درصد بیشتر از میزان ادعای شرکت تولید کننده است.
 
به طور دقیق طبق آزمایش‌ها عمر باتری دستگاه ۱۶ ساعت بود اما شرکت آن را ۱۲.۶ ساعت اعلام کرده بود.
 
این در حالی است که اپل در پاسخ به این گزارش اعلام کرده است: به طور مداوم محصولاتمان را آزمایش می‌کنیم و همچنان ادعای خود درباره عمر شارژ دستگاه را تأیید می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.