تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 7, 2019
16:33 سه شنبه، 17ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99360

سردار جلالی: ارزهای دیجیتال می‌توانند به ریال آسیب بزنند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اگر ارزهای دیجیتال خارج از چارچوب سیاست‌های مالی وارد چرخه مالی و پولی کشور شود ریال آسیب خواهد دید.
 
سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در گردهمایی مدیران ارشد بنیاد تعاون و ردهای تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وقتی نظام پولی دیجیتال (cryptocurrency) که اکنون در حال ورود به کشور است، هنوز برای آن هیچ قانون و مقرراتی را نداریم، این موضوع باعث می‌شود که به کنترل و بهره بردای این فناوری‌ها فکر کنیم و در مقابل هیچ دانش و الزاماتی برای آن در نظر نگرفته باشیم.
 
بنده هشدار می‌دهم وقتی ارز دیجیتال وارد چرخه مالی و پولی کشور شود، ریال مشکل دار خواهد شد و بانک مرکزی عملاً بی‌فایده می‌شود و اثرات جدی خود را بر کشور می‌گذارد، به تعبیری می‌تواند اقتصاد کشور را دچار اختلال کند، البته اگر ما جلوگیری نکنیم و مقررات و دانش مختص به این موضوع را در اختیار نداشته باشیم.
 
این نشان می‌دهد که فناوری‌ها به‌صورت جهنده وارد کشور شده‌اند و برای مصون ماندن از پیامدهای منفی آن ناگزیریم که دانش این فناوری‌ها را کسب کنیم. با در نظر نگرفتن این موضوعات و غفلت از آنان دچار یک عقب‌ماندگی جدی در حوزه‌های دانشی در موضوع پدافند غیرعامل خواهیم شد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: وقتی ما در موضوعات مختلف پدافند غیرعامل به دانشگاه‌های کشور مراجعه می‌کنم و از دانشجویان و مدیران مراکز دانشگاهی و آموزشی سؤال می‌کنیم که به‌عنوان مثال در حوزه شهر هوشمند استادی وجود دارد که مقررات و الزامات پدافند غیرعاملی این فناوری را بتواند تدوین کند، با واکنش مثبت مواجه نمی‌شویم، این نشان می‌دهد که باید برای ایجاد آن به دنبال دانش برویم و پیگیری و دنبال کنیم. لذا تحقیق و پژوهش در حوزه‌های فنی و مهندسی در پدافند غیرعامل یک نیاز جدی است. برخی از تهدیدات در لبه دانش قرار دارند، رویکرد سنتی در عملکرد پدافند غیرعامل دیگر کارساز نیست و بایستی رویکرد علمی و دانشی اتخاذ شود. همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند بایستی رویکردهای ما دانش محور، پژوهش محور و علمی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.