تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 8, 2019
15:49 چهارشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99396

میلیونرهای جهان به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال چشم دوخته‌اند

بنا بر نتایج یک مطالعه جدید که توسط دفتر مشاوره اقتصادی deVere Group، واقع در شهر دبی، در سوم ماه می منتشرشده است، ۶۸ درصد از افراد ثروتمند جهان یا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا برای انجام این کار تا پایان سال ۲۰۲۲ برنامه دارند.
 
گروه DeVere به بیش از هشتاد هزار مشتری در بیش از صد کشور جهان، برای مدیریت بیش از ده میلیارد دلار دارایی، مشاوره می‌دهد.
 
این گزارش نشان می‌دهد که بیش از دوسوم از افرادی که ارزش دارایی‌های آن‌ها مساوی یا بیشتر از ۱.۳ میلیون دلار یا یک میلیون پوند انگلیس است، در ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
 
این نظرسنجی شامل بیش از ۷۰۰ مشتری deVere هم می‌شود که در کشورهای مهم جهان مثل آمریکا، انگلستان، استرالیا، ژاپن، قطر، سوئیس، مکزیک، هنگ گنگ، اسپانیا، فرانسه، آلمان، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی ساکن هستند.
 
نایجل گرین، مؤسس و مدیرعامل این گروه، پنج عامل عمده که باعث توجه ثروتمندان دنیا به ارزهای دیجیتال می‌شود را، به‌غیراز عامل ترس از جا ماندن یا FOMO (سرنام عبارت Fear of Missing Out) مشخص کرد. بنا بر گفته گرین اولین عامل، این واقعیت است که ارزهای دیجیتال، بدون مرز هستند که باعث می‌شود بتوان از هر جای دنیا بدون محدودیت به آن دسترسی پیدا کرد.
 
از عوامل دیگر این توجه روزافزون می‌توان به تناسب ارز دیجیتال با روند جهانی دیجیتالی کردن دنیا، توانایی ارائه راه‌حل برای مشکلات واقعی دنیای امروز مثل ارسال‌های نقدی بین‌المللی، سرویس‌دهی به تعداد تخمینی ۲ میلیاردی افرادی در جهان که بانک دسترسی ندارند، میزان پذیرش بالای ارزهای دیجیتال در میان نسل‌های جوان‌تر و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران نهادی اشاره کرد.
 
گرین در پایان گفت هنگامی‌که این جهان به ارزهای دیجیتال اعتماد کند «افق پیش رو برای پیشرفت حدومرزی نخواهد داشت» و نتیجه گرفت که این نظرسنجی جدید خوش‌بینی روزافزون بین‌المللی به ارزهای دیجیتالی را موجه جلوه می‌دهد.
این پایش در بحبوحه بازار صعودی اخیر انجام شد که در آن بیت کوین توانست برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ مقاومت قیمتی ۵۸۰۰ دلاری را بشکند.
 
دیروز دفتر مدیریت دارایی آمریکایی Fidelity Investments نتایج پایش جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۲۲ درصد از سرمایه‌گذارهای سازمانی هم‌اکنون ارز دیجیتال در دارایی‌هایشان دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.