امنیت

فناوری اطلاعات

May 12, 2019
13:19 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99474

برای اولین بار در جهان به مرکز سایبری حمله فیزیکی شد

برای اولین بار در تاریخ یک دولت با حمله فیزیکی یک مرکز سایبری را مورد هدف قرار داد.
 
ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات سایبری هفته گذشته فلسطینیان مرکز سایبری حماس را با جنگنده‌های خود مورد هدف فیزیکی قرار داد.
 
این اولین بار است که به‌جای پاسخ سایبری به یک حمله سایبری، از حمله فیزیکی استفاده می‌شود {در دنیای مجازی این کار ضعف سایبری را نشان می‌دهد}
 
به دنبال بالاگرفتن تنش میان اسرائیل و فلسطین که منجر به کشته شدن 23 فلسطینی و 4 اسرائیلی شد، ارتش اسرائیل در یک حمله برق‌آسا مرکز سایبری فلسطینی‌ها موردحمله قرار گرفت و ارتش اسرائیل در توئیتی نوشت HamasCyberHQ.exe پاک شد! «رونن مانلیس» سخنگوی IDF گفت حماس دیگر توانایی حمله سایبری را نخواهد داشت.
 
نکته قابل‌توجه اینکه اوایل سال میلادی کمپانی روسی کسپرسکی، گرای حضور پایدار گروه هکری در غزه را در گزارشی مبسوط داده بود{لینک} و به‌نوعی این مرکز را آماج حمله احتمالی قرار داد.
 
جزییات خسارات وارده به این مرکز معلوم نیست و کسی از آن حرف نمی‌زند.
 
علاوه بر کاری که اسرائیل کرد، یکی از مقامات سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه‌ای با cyberscoop این حمله را اجتناب‌ناپذیر خواند.{لینک}
 
روزنزویگ مدیر ارشد در انستیتو R Street معتقد است این اشتباه است که فکر کنیم فضای سایبری جدا از فضای فیزیکی است! درحالی‌که نیست.
 
همان‌طور که گفته شد کسی از جزییات حمله خبر ندارد و تنها گفته می‌شود حمله روز شنبه انجام‌شده است.
 
آمریکا در سال 2015 برای نابودی جنید حسین؛ عضو داعش که از طریق اینترنت عضوگیری می‌کرد،به حمله با پهپاد متوسل شد و او را کشت. جنید حسن اسامی 1300 نظامی و مشخصات فردی آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کرد تا داعشی‌ها آن‌ها را هدف قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.