اینترنت و شبکه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 12, 2019
13:25 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99479

شبکه توزیع محتوای امن بانکی ایجاد شد

ابرآروان با همکاری داتین شبکه اختصاصی توزیع محتوای امن بانکی ایجاد کرد.
به گزاش پیوست، این شبکه اختصاصی که با افزوده شدن امکان اوپن سسمی (OpenSesame) به شبکه توزیع محتوای (CDN) ابرآروان ایجاد شده است این امکان را در اختیار شبکه بانکی می‌گذارد که با در اختیار داشتن کلید خصوصی خود امکانات شبکه توزیع محتوا بهره برند.
 
مدیر محصول ابرآروان با تایید این مطلب گفت: «تا کنون شبکه توزیع محتوایی (CDN) که در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گرفت به‌گونه‌ای بود که آنان باید به سرویس دهنده اعتماد می‌کردند و کلید خصوصی خود را در اختیار آنها قرار می‌دادند. همین روند موجب می‌شد تا امکان استفاده شبکه بانکی‌ و کسب‌و‌کارهای حساس از این سرویس فرهم نشود.» صابر مسگری دلیل آن را الزامات خاص بانک مرکزی برای شبکه بانکی عنوان کرد و افزود: «طبق استانداردهای تعیین شده از سوی بانک مرکزی، هیچ بانکی نمی‌تواند کلید خصوصی خود را در اختیار سرویس دهنده قرار دهد. حال ابرآروان امکانی را به شبکه توزیع محتوای خود اضافه کرده تا از طریق آن شبکه بانکی کشور بتواند با در اختیار داشتن کلید اختصاصی خود از شبکه توزیع محتوا (CDN) بهره برد. سرویس‌دهی این ابر امنیتی با در نظر گرفتن الزامات شاپرک و شبکه‌ بانکی ایران است.»
 
او به مزیت‌های استفاده از شبکه توزیع محتوا برای شبکه بانکی اشاره کرد و افزود: «استفاده از CDN موجب افزایش دسترسی به اطلاعات خواهد شد از سویی نیاز سایت مرکزی به تجهیزات سخت‌افزای برای مدیریت مشتری کاهش خواهد یافت و در مقابل حملات دیداس نیز مقاوم‌تر خواهد شد.»
 
او با اشاره به اینکه ۱۰ درصد ترافیک کشور در اختیار ابرآروان قرار دارد گفت: «طی نیمه دوم سال گذشته حملات DDOS زیادی به کسب و کارهای فین‌تک و همچنان شبکه بانکی صورت گرفت و شبکه توزیع محتوای ابرآروان توانست بسیاری از آنها را دفع کند.»
مسگری با اشاره به اینکه سرویس‌دهی مدام یکی از اصول ارائه خدمات از سوی فین‌تک‌هاست افزود:« همین امر موجب بهره‌گیری آنان از شبکه توزیع محتوا می‌شود؛ اما استفاده‌ی سنتی از خدمات CDN‌ نیازمند در اختیار گذاشتن کلید خصوصی به عرضه‌کنندگان خدمات CDN‌ است، در حالی‌که فعالان صنعت مالی کشور بنا به الزامات امنیتی امکان در اختیار گذاشتن کلید خصوصی خود برای دسترسی به این خدمات را ندارند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.