تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 12, 2019
13:53 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99482

چینی‌ها بیش از آمریکایی‌ها خودروهای خودران را می‌پسندند

بیش از نیمی از مصرف کنندگان چینی برای برخاستن از پشت فرمان و سپردن هدایت خودرو به سیستم‌های خودران لحظه شماری می‌کنند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم چین درباره خودروهای بدون راننده یا خودران، دیدگاه مثبت‌تری نسبت به غربی‌ها دارند.
 
موسسه تحقیقاتی capgemini درنظرسنجی از 5 هزار نفر به این نتیجه رسیده است که برخلاف چین، پاسخگویان آمریکایی و بریتانیایی چندان درباره سپردن رانندگی به خود ماشین خوشبین نیستند و فقط یک سوم آنها درباره خودران‌ها دیدگاه مثبتی دارند.
 
مارکوس وینکلر، مدیر بخش خودرو در موسسه capgemini می‌گوید: اما در چین و سایر کشورهای آسیایی، هیجان بیشتری درباره هر چیز نو دیده می‌شود.
 
وی می‌افزاید: این اشتیاق در سال‌های اخیر در دولت‌های آسیایی نیز دیده می‌شود.
 
مقامات چینی نیز اهداف بلندپروازانه‌ای برای خودروهای خودران دارند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور سال گذشته کمیسیون توسعه اینترنت خودروها را تشکیل داد. این کمیسیون، سال 2020 میلادی را زمانی اعلام کرده که قصد دارد با خروج از مرحله آزمون، خودروهای خودران را در سطح وسیع وارد جاده‌ها کند. همچنین تعداد شرکت‌های چینی که مجوز تست خودران‌ها را دریافت کرده‌اند، در 18 ماه به 35 شرکت رسیده است.
 
بر اساس بررسی مورد اشاره که پاسخگویان آن از سرتاسر جهان انتخاب شده‌اند، بیش از نیمی از سوال شوندگان گفته‌اند که در 5 سال آینده، خودران‌ها به گزینه مورد علاقه آنها تبدیل خواهد شد و اکثر آنها به پرداخت مبالغ بیشتر تا 20 درصد، برای استفاده از خودروهای خودران در برایر خودروهای استاندارد راضی‌اند.
 
البته همچنان بسیاری از مصرف کنندگان درمورد امنیت استفاده از سیستم‌های خودران نگرانی دارند. 70 درصد آمریکایی‌های مورد سوال در نظرسنجی موسسه آمریکایی خودرو، اعلام کرده‌اند که اصلا دوست ندارند نزدیک این خودروهای خودران بشوند. سال گذشته، خودران آزمایشی شرکت اوبر، موجب مرگ یک عابر پیاده در آریزونا شد.
 
وینکلر می‌گوید: هر مورد تصادفی که اتفاق می‌افتد، اثر مستقیمی بر سرعت به‌کارگیری این فناوری خواهد گذاشت. بنابراین امنیت باید نقطه توجه اصلی در این خودروها باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.