اپراتورها

تلفن همراه

May 12, 2019
14:02 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99485

خدمات اینترنتی همراه اول در یک ستاره مربع متمرکز شد

در حالی‌که پیش از این، از کدهای USSD متفاوتی برای خدمات اینترنتی همراه اول استفاده می‌شد، به گفته‌ی مدیرکل ارتباطات همراه اول، از امروز این خدمات در کد ستاره ۱۰۰ مربع متمرکز می‌شوند.
 
شاهین آرپناهی درباره‌ی استفاده از کدهای متفاوت USSD برای ارائه خدمات اینترنتی توضیح داد: پیش از این یک سری سرویس‌های اینترنتی را روی کدهای متفاوت USSD ارائه می‌کردیم. برای مثال اینترنت همراهی با شماره‌گیری کد محدوده ۱۰۰۰ اتفاق می‌افتاد، بسته‌های معمولی روی محدوده ۱۰۰ ارائه می‌شد و برخی دیگر از سرویس‌ها روی ستاره ۱۰ ارائه می‌شد.
 
وی با اشاره به متمرکز شدن خدمات اینترنتی در یک کد USSD، گفت: ما معماری کدهای USSD همراه را تغییر دادیم و از امروز، یکشنبه، خدمات اینترنتی به شکل متمرکز روی ستاره ۱۰۰ مربع قرار می‌گیرد و همه مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری ستاره ۱۰۰ مربع، این خدمات را دریافت کنند. این خدمات از فعال و غیرفعال کردن سرویس اینترنت تا خرید بسته‌های مختلف مدت‌دار، مشاهده میزان مصرف و بسته رزرو و تمامی سرویس‌هایی که روی اینترنت ارائه می‌شود را دربرمی‌گیرد.
 
به گزارش ایسنا، کدهای ussd کدهایی است که با * شروع و با # تمام می‌شوند. با استفاده از این کدها، کاربر به راحتی و در فضایی ساده می‌تواند فعالیت‌هایی از قبیل انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و خدمات اینترنتی را انجام دهد. کدهای ussd بدون استفاده از هیچ نرم‌افزاری روی گوشی تلفن همراه، ارتباط با اپراتور و بانک را با گرفتن چند عدد فراهم کرده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.