تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

May 13, 2019
15:40 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99535

بلاک‌چین، HTC را نجات می‌دهد؟

شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) در بخش گوشی‌های هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین نیز آغاز به کار کرده و به نظر می‌رسد که قصد دارد به زودی از یک محصول مجهز به این فناوری رونمایی کند.
 
اچ‌تی‌سی که در سال‌های اخیر با مشکلات اقتصادی و بحران‌های مالی متعددی دست و پنجه نرم کرده و به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، به مرز ورشکستگی رسیده و دیگری جایگاهی در میان برترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان ندارد، حالا به نظر می‌رسد که همچنان در تلاش است تا سهمی هرچند اندک را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد و به همین سبب نیز به تازگی اخبار و گزارش‌های جدیدی از سوی این شرکت تایوانی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری بلاک چین و شبکه اینترنت 5G این برند نیز در راه است و در آینده‌ای نزدیک به بازارهای جهانی راه خواهند یافت.
 
بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، در جریان برگزاری برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس‌وگاس بود که توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به سمت و سوی گوشی‌های مجهز به فناوری بلاک‌چین منعطف و جلب شد چراکه در آن یک گوشی هوشمند اندرویدی معرفی و رونمایی شد که قادر بود مکالمات، تماس‌های رد و بدل شده و همچنین تمامی پیام‌های کاربران را رمزگذاری کند و به عبارتی دیگر، امنیت گوشی هوشمند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
 
بلاک‌چین یکی از فناوری‌های نوینی است که این روزها از استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است که در صنایع و حوزه‌های مختلف کاربردهای فراوان و متعددی داشته و توسط شرکت‌های مختلف نیز مورداستفاده و بهره‌گیری قرار گرفته است.
 
کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که با گسترش محبوبیت فناوری بلاک چین، شرکت‌های سازنده موبایل بیشتری در آینده به سمت و سوی توسعه و طراحی این گوشی‌های هوشمند روی خواهند آورد چراکه پلتفرم بلاک چین به آنها این امکان را می‌دهد تا بدون محدودیت‌های قبلی، به افزودن قابلیت‌های جدید بپردازند و نظر کاربران را به خود جلب کنند.
 
حالا اچ‌تی‌سی اعلام کرده که آخرین نسخه محصول بلاک چینی خود را با قیمتی ارزان‌تر از گوشی Exodus 1 معرفی و عرضه خواهد کرد تا کاربران و علاقمندان بتوانند آن را با قیمتی حدود ۶۹۹ دلار تهیه و خریداری کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.