سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 15, 2019
13:15 چهارشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99578

رونمایی از لپ تاپ جدید اچ پی با دو نمایشگر

شرکت اچ پی از تولید لپ تاپ جدیدی خبر داده که دارای دو نمایشگر بزرگ و کوچک است و برای اجرای بازی‌های ویدئویی طراحی شده است.
 
به گزارش ورج، در کنار نمایشگر بزرگ و اصلی این لپ تاپ که Omen X ۲S نام دارد، یک نمایشگر کوچک هم طراحی شده که در بالای صفحه کلید قرار دارد و به کاربران امکان می‌دهد در زمانی که از طریق نمایشگر اصلی در حال اجرای بازی‌های ویدئویی هستند، از طریق آن از اینترنت یا اپلیکیشن‌های گپ و گفتگو استفاده کنند.
 
نمایشگر کوچک‌تر ۶ اینچی بوده و دارای دقت ۱۰۸۰ پیکسلی است. البته این نمایشگر هم به صورت مستقل قابل استفاده است و هم می‌توان بخشی از محتوای نمایشگر اصلی را در آن بازتاب داد یا از این طریق بر روی بخشی از صفحه اصلی زوم کرد. به عنوان مثال می‌توان نقشه بازی ویدئویی را بر روی این نمایشگر مشاهده کرد تا فرایند پیشبرد بازی راحت تر شود.
 
نمایشگر اصلی این لپ تاپ ۱۵ اینچی بوده و دقت آن هم ۱۰۸۰ پیکسل است. نرخ تازه سازی این نمایشگر ۱۴۴ هرتز بوده که البته امکان افزایش آن به ۲۴۰ هرتز هم وجود دارد. در این لپ تاپ از پردازنده هشت هسته‌ای Core i۹ اینتل استفاده شده است. پردازنده گرافیکی آن نیز GeForce RTX ۲۰۸۰ Max-Q و محصول شرکت ان ویدیا است.
 
۳۲ گیگابایت رم و سیستم خنک کننده ویژه مبتنی بر استفاده از یک فلز مایع برای خروج سریع گرما که موجب بهبود ۲۸ درصدی عملکرد لپ تاپ می‌شود از جمله دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ است. وزن و مدت زمان شارژ باتری این لپ تاپ هنوز اعلام نشده، اما قیمت Omen X ۲S که از ماه ژوئن به بازار می‌آید ۲۱۰۰ دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.