اپراتورها

تلفن همراه

May 15, 2019
13:35 چهارشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99587

فشار آمریکا بر غول‌های مخابراتی چینی تمامی ندارد!

چاینا موبایل که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی فعال در چین و جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که هدف بعدی فشارهای سیاسی دولت آمریکا بعد از هواوی است.
 
یکی از جنجال‌برانگیزترین اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۸ میلادی رخ داد، بدون شک تلاش دولت ایالات متحده آمریکا برای تحریم و ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هواوی بود.
 
ماجرا از اوایل سال گذشته میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.
 
با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.
 
بعد از آنکه فروش محصولات و گوشی‌های هوشمند برندهای چینی هواوی و زد تی‌ای در ایالات متحده آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورهای هم پیمان آن ممنوع اعلام شد و بسیاری از کشورهای جهان نیز قراردادهای همکاری خود با این دو شرکت علی‌الخصوص هواوی را قطع و لغو کردند، حالا به نظر می‌رسد که آمریکا سراغ سایر اپراتورهای مخابراتی چینی همچون چاینا موبایل (China Mobile) رفته و سعی دارد با اعمال فشار و محدودیت برای آنها، جلوی رشد و پیشرفت این شرکت‌های چینی را بگیرد و از سودآوری و درآمدزایی آنها جلوگیری به عمل بیاورد.
 
جو فانگ از دانشگاه نن جینگ در جنوب شرق چین در خصوص تلاش آمریکا برای تخریب چهره شرکت‌های مخابراتی چینی و عدم فعالیت آنها می‌گوید اقدام آمریکا در ممنوع کردن حضور و ورود اپراتور چاینا موبایل در بازار ایالات متحده آمریکا نشان دهنده ورود دنیا به دوران جنگ سرد مخابراتی و ارتباطاتی است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، هم‌زمان با رسانه‌ای شدن این خبر، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفته بود که دولت ترامپ باید از اعمال فشارهای سیاسی و تبعیض علیه شرکت‌های غیرآمریکایی در جهان دست بردارد.
 
کارشناسان بر این باورند در بیانیه‌ای که در مورد ممنوعیت فعالیت و حضور چاینا موبایل به عنوان یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی در آمریکا صادر و مخابره شده است، هیچ‌گونه سند و مدرکی دال بر موارد مشکوک وجود ندارد و با اصول اقتصاد جهانی در مغایرت و تضاد کامل است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.